Boty zamiast ludzi będą tworzyć reklamy Coca-Coli?

dodano: 
03.03.2017
komentarzy: 
0

Jak pisze adweek.com, Mariano Bosaz, Global Senior Digital Director marki powiedział w rozmowie z portalem podczas Mobile World Congress w Barcelonie, że wziął udział w tym wydarzeniu, żeby lepiej rozeznać się w różnych możliwościach wykorzystywania sztucznej inteligencji. Przyznał, że jest zainteresowany tym, jak można wykorzystać AI (artificial intelligence  - przyp.red.) w tworzeniu reklam.

„Kreowanie contentu jest czymś, co robimy już od bardzo dawna – wysyłamy briefy do agencji kreatywnych, a one wymyślają dla nas historie, wizualizują je i w efekcie uzyskujemy 30-sekundowe bądź dłuższe materiały. Chciałbym, żebyśmy zaczęli eksperymentować z automatycznym tworzeniem tego typu narracji” – cytuje wypowiedź Mariano Bosaza portal adweek.com.

W ramach niedawnej restrukturyzacji firmy, która miała przyczynić się do jej większego zdigitalizowania, zatrudniono pierwszego Chief Digital Marketing Officera, Davida Godsmana. Cyfrowa transformacja brandu obejmuje cztery obszary: doświadczenia klientów i konsumentów, operacje, działania new business i kulturę organizacyjną - czytamy.

Jak podaje źródło, Bosaz uważa, że jego zespół mógłby wykorzystywać sztuczną inteligencję właściwie do wszystkiego – począwszy od tworzenia muzyki do reklam, przez pisanie scenariuszy, komunikację w mediach społecznościowych, aż po zakup mediów.

Global Senior Digital Director marki jest jednak świadomy, że takie zmiany są możliwe w perspektywie długoterminowej i przyznaje, że nie wie, czy uda się to wszystko realizować tylko i wyłącznie przy pomocy botów, a bez udziału człowieka.

Jak czytamy dalej, pomysł Coca-Coli nie jest zupełną nowością, ponieważ sztuczna inteligencja jest już wykorzystywana m.in. do tworzenia muzyki komercyjnej czy dżingli, a wydawcy, jak choćby agencja prasowa Associated Press eksperymentują z używaniem jej do pisania tekstów. (pk)

Źródło:

adweek.com, Coca-Cola Wants to Use AI Bots to Create Its Ads, Lauren Johnson, 01.03.2017
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin