Brak zgody na personalizowane reklamy? Twitter i tak je pokazywał. „Przepraszamy”

dodano: 
08.08.2019
komentarzy: 
0

Twitter za pośrednictwem swojego bloga poinformował, że zlikwidował „problem”, z powodu którego użytkownicy mogli widzieć personalizowane reklamy, nawet jeśli nie wyrazili na to zgody. Serwis społecznościowy od maja 2018 roku udostępniał certyfikowanym reklamodawcom i firmom analitycznym dane, które dotyczyły m.in. kodu pocztowego użytkownika i jego dotychczasowych interakcji z reklamami. Od września 2018 roku natomiast Twitter personalizował reklamy pod względem informacji o sprzęcie, z jakiego korzystają użytkownicy. „Dane pozostały w obrębie serwisu i nie zawierały haseł, adresów e-mail itd.” – informuje portal na blogu.

Jak twierdzi Twitter, 5 sierpnia 2019 roku naprawił te usterki. Wciąż jednak sprawdza, którzy użytkownicy mogli zostać dotknięci błędem. Portal nie wydał żadnych instrukcji poza standardowym „sprawdź ustawienia prywatności”.

„Przepraszamy za zaistniałą sytuację i czynimy wysiłki, by coś podobnego nie wydarzyło się w przyszłości” – czytamy.

Twitter przyznał się do błędu w czasach, gdy branża social media jest obiektem niespotykanej wcześniej krytyki związanej z wykorzystywaniem danych osobowych. Odzyskiwanie zaufania stało się oczkiem w głowie mediów społecznościowych po tym, jak ujawniono liczne skandale dotyczące Facebooka: rozpowszechnianie dezinformacji, naruszania zasad prywatności użytkowników czy umożliwianie niekontrolowanego wpływania na wynik wyborów – komentuje przeprosiny Twittera portal thedrum.com. (mp)

Źródło:

help.twitter.com, An issue with your settings choices related to ads on Twitter, brak daty/ thedrum.com, Twitter ‘mistake’ sees user data inform personalised ads without permission, John Glenday, 07.08.2019
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin