Brand PR w instytucjach finansowych

dodano: 
17.10.2005
komentarzy: 
1

„Marka to przede wszystkim obietnica” – o tym, jak budować wizerunek marki instytucji finansowej czytamy na łamach Gazety Bankowej. W przypadku instytucji finansowych brand PR odgrywa szczególną rolę: buduje zaufanie do marki i skojarzenia z konkretnymi wartościami ważnymi dla odbiorców. Istnieją dwa rodzaje brand PR. 
Pierwszy z nich zajmuje się budowaniem wizerunku konkretnych produktów i usług. Drugi, corporate brand PR, tworzeniem pozytywnego obrazu samej instytucji. Jest on istotny ze względu na to, że klienci wybierają te instytucje finansowe, do których mają zaufanie.
Dobrym rozwiązaniem są wystąpienia managerów i członków zarządu w mediach, które dają wrażenie dostępności oraz zwiększają wiarygodność przekazywanych informacji. Przy budowaniu wizerunku produktów finansowych istotne jest zaangażowanie ekspertów, którzy przekonują potencjalnych klientów o kompetencjach pracowników. Inną metodą budowania zaufania do firmy jest umiejętne informowanie o jej sukcesach, wynikach finansowych oraz ważnych klientach.
Udział znanej osoby w przekazie lub eksponowanie zdobytych nagród i wyróżnień zwiększa zaufanie odbiorców. W przypadku oferty skierowanej do dużych przedsiębiorstw czy instytucji publicznych ważne jest, by pracownicy danej instytucji finansowej poprzez udział w konferencjach branżowych lub publikacje, byli widoczną „wizytówką” firmy. Instytucje finansowe powinny angażować się także w poradnictwo i akcje informacyjne.

Źródło:

Gazeta Bankowa, Obietnica marki, Joanna Kontkiewicz-Studzińska, Iwona Kubicz, 17.10.05, s. 24
komentarzy:
1

Komentarze

(1)
Dodaj komentarz
24.10.2005
23:55:17
Jacek Dziki
(24.10.2005 23:55:17)
Artykuł podoba mi się. Temat ujęty kompleksowo i poprawny mertorycznie.
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin