Brand PR w instytucjach finansowych
„Marka to przede wszystkim obietnica” – o tym, jak budować wizerunek marki instytucji finansowej czytamy na łamach Gazety Bankowej. W przypadku instytucji finansowych brand PR odgrywa szczególną rolę: buduje zaufanie do marki i skojarzenia z konkretnymi wartościami ważnymi dla odbiorców. Istnieją dwa rodzaje brand PR.
Pierwszy z nich zajmuje się budowaniem wizerunku konkretnych produktów i usług. Drugi, corporate brand PR, tworzeniem pozytywnego obrazu samej instytucji. Jest on istotny ze względu na to, że klienci wybierają te instytucje finansowe, do których mają zaufanie.
Dobrym rozwiązaniem są wystąpienia managerów i członków zarządu w mediach, które dają wrażenie dostępności oraz zwiększają wiarygodność przekazywanych informacji. Przy budowaniu wizerunku produktów finansowych istotne jest zaangażowanie ekspertów, którzy przekonują potencjalnych klientów o kompetencjach pracowników. Inną metodą budowania zaufania do firmy jest umiejętne informowanie o jej sukcesach, wynikach finansowych oraz ważnych klientach.
Udział znanej osoby w przekazie lub eksponowanie zdobytych nagród i wyróżnień zwiększa zaufanie odbiorców. W przypadku oferty skierowanej do dużych przedsiębiorstw czy instytucji publicznych ważne jest, by pracownicy danej instytucji finansowej poprzez udział w konferencjach branżowych lub publikacje, byli widoczną „wizytówką” firmy. Instytucje finansowe powinny angażować się także w poradnictwo i akcje informacyjne.