Na łamach magazynu CMO możemy przeczytać artykuł poświęcony kreowaniu narodowych marek. „Aby marka narodowa mogła w pełni zaistnieć, musi być stale komunikowana docelowym grupom odbiorców” – pisze autor tekstu, Andrzej Świątecki. Zauważa on, że w dobie rosnącej walki o inwestorów i turystów kraje powinny poświęcić więcej uwagi odkrywaniu i pokazywaniu już istniejących wartości danego miejsca.
Świątecki przywołuje przykłady Hiszpanii, Irlandii i Nowej Zelandii jako krajów, którym udało się wykreować silne brandy. Osiągnęły to m.in. dzięki konsekwencji w promowaniu swojej kultury oraz produktów i usług, systematycznemu prezentowaniu otwartości inwestycyjnej oraz transparentnej polityce krajowej i zagranicznej. Autor artykułu zauważa, że w Polsce zostało już sporo zrobione na rzecz promocji naszej narodowej marki. Zaleca jednak większą cierpliwość, zharmonizowanie działań, a także uwzględnienie w działaniach promocyjnych kultury naszego kraju. Świątecki przypomina również, że mimo bogatej treści symbolicznej każdego brandu narodowego, komunikat skierowany do odbiorców powinien być jak najbardziej syntetyczny i łatwy do zapamiętania.