BrandZ 2014: Louis Vuitton na czele marek luksusowych

dodano: 
30.05.2014
komentarzy: 
0

Marki luksusowe zyskały na wartości, a a tą najcenniejszą jest Louis Vuitton - wynika z rankingu BrandZ Top 100 na rok 2014, opracowanego przez instytut Millward Brown na zlecenie WPP.

Marki luksusowe zyskały na wartości o 16%, przekraczając łącznie pułap 111 mld USD. Jest to największa dynamika wzrostu od momentu nastania recesji. Mimo zmieniających się zachowań nabywców wiodące marki luksusowe nie zmieniają się, a siedem marek z segmentu dóbr luksusowych od 2006 r. wciąż utrzymuje się w pierwszej dziesiątce. Louis Vuitton króluje niepodzielnie już dziewiąty sezon z rzędu. Ten lider segmentu dóbr luksusowych odnotował wzrost o 14% od ostatniego roku, osiągając w tym roku wartość powyżej 25 mld USD.

Najsłynniejsze marki luksusowe świata na nowo zainteresowały się ekskluzywnością, odchodząc stopniowo od idei większej dostępności dla masowego odbiorcy.  Louis Vuitton, Gucci i Fendi podjęły kroki zmierzające do wzmocnienia swojej ekskluzywnej pozycji, ograniczając asortyment mniej kosztownych artykułów. Marka Burberry, która odnotowała wzrost o 42%, osiągając wartość niemal 6 mld USD, wyeliminowała część promocyjnych cen na odzież przeciwdeszczową i galanterię skórzaną.

Dążenie do większej dyskrecji i subtelności zaznaczył się również w odchodzeniu od wyraźnego pokazywania logotypów. Marka Louis Vuitton, znana z tego, że jej logo było widoczne na torebkach i innych artykułach, po raz pierwszy wprowadziła na rynek produkty bez charakterystycznego logo LV.

Anastasia Kourovskaia, wiceprezes Millward Brown Optimor EMEA skomentowała te wyniki następująco: „W okresie recesji, po latach ostentacyjnej konsumpcji, konsumenci cieszą się luksusem z nieco większa ostrożnością. Pamiętając o przeszłości, dzisiejsi konsumenci rozważniej dokonują wyborów w segmencie dóbr luksusowych, przedkładając doskonały design i jakość wykonania nad ostentacyjne demonstrowanie statusu.  Wiele marek luksusowych wręcz unika nadmiernego dążenia do zwiększania udziałów rynkowych i poszerzania sieci dystrybucji, aby podkreślić swoją ekskluzywność”.

Dla rozwoju sektora dóbr luksusowych w przyszłości nadal ważne są rynki notujące szybki wzrost oraz konsumenci z krajów takich jak Chiny. Firma Burberry zatrudniła 150 osób znających mandaryńską odmianę języka chińskiego w charakterze sprzedawców w kluczowych miejscach odwiedzanych przez turystów i stworzyła specjalne oferty produktowe z okazji ważnych chińskich świąt i uroczystości.

Najcenniejsze marki świata w segmencie dóbr luksusowych rankingu BrandZ Top 10 w 2014 r.

Miejsce w 2014 r.

Marka

Wartość marki w 2014 r. (mln USD)

Zmiana wartości marki

Miejsce w 2013 r.

1

Louis Vuitton

25 873

+14%

1

2

Hermès

21 844

+14%

2

3

Gucci

16 131

+27%

3

4

Prada

9 985

+6%

4

5

Rolex

9 083

+14%

5

6

Cartier

8 941

+40%

7

7

Chanel

7 810

+10%

6

8

Burberry

5 940

+42%

8

9

Coach

3 129

-4%

10

10

Fendi

3 023

-17%

9

 

Czytaj także:

Millward Brown: IKEA oraz Movistar z największymi wzrostami w Europie
Google wyprzedza Apple’a i staje się najcenniejszą marką świata

 

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin