Jeszcze niedawno specjalistom ds. PR trudno było obliczyć zwrot z inwestycji w zakresie kampanii public relations. Teraz są coraz bliżej znalezienia kodów, które zmierzą, jak strategia PR wpływa na sukces firmy – czytamy w prnewsonline.com.
Od czasu powstania internetu, tradycyjna kampania wizerunkowa ulega ciągłym zmianom. „PR-owcy muszą myśleć nie tylko o współpracy z działami marketingu i sprzedaży, ale opracować skuteczną strategię w kontaktach z fanami, najskuteczniejszymi rzecznikami działalności gospodarczej” – zaznacza Brian Spero, autor artykułu. W tym celu wykorzystują kanały, które do tej pory kojarzone były z marketingiem i sprzedażą, czyli SEO, social media marketing czy marketing treści.
Jak przypomina portal, działy PR muszą postawić na większą różnorodność również ze względu na to, że media tradycyjne tracą na znaczeniu. W związku z tym, rośnie zainteresowanie wydawnictwami cyfrowymi, które zwracają większą uwagę, do kogo są adresowane treści.
Budowanie zaufania opinii publicznej od dawna należy do kluczowych zadań w kampanii PR – czytamy dalej. Jednak w środowisku wirtualnym, gdzie osoby są narażone na zagrożenia, istotne jest, aby wysłać wiadomość, która wzbudza zaufanie. „Choć branża public relations ulega przekształceniom, to jej cele powinny pozostać takie same” – dodaje Spero. (mw)


