Brief: treść i mobilność dominują w komunikacji

dodano: 
21.11.2012
komentarzy: 
0

„Dziś to treść stanowi klucz do zaangażowania odbiorcy. Co więcej, musi być różnorodna i dostarczana różnymi kanałami – począwszy od stron społecznościowych marek, poprzez materiały wideo, działania typu customer care, zaangażowanie użytkowników we współtworzenie historii opowiadanej przez markę” – informuje magazyn Brief.

Tegoroczne trendy komunikacyjne skupiły się na: kolekcjonowaniu „Lubię to!”, zwiększeniu mobilności mediów społecznościowych oraz na lepszym zrozumieniu konsumenta. Ponadto w social media wpisały się działania customer care – szybkie, sprawne i dostępne całą dobę. Zatarła się także granica pomiędzy spotami a działaniami on-line, przez co agencje interaktywne stały się bardziej znaczące.

W przypadku „hodowania” fanów na FB, to stanowił on główny element określania ROI kampanii. Jednak sytuacja się nieco zmieniła, szczególnie kiedy Facebook ujawnił, jaka jest liczba fałszywych lub podwójnych profili (83 mln). Stąd znaczenie zyskało budowanie realnego zaangażowania użytkowników z marką. Także Facebook oraz inne portale społecznościowe uległy pewniej przemianie – postawiły na mobilność. Dzięki temu „monitoring social mediów oraz badania grup konsumenckich weszły w całkiem nową fazę” – czytamy w magazynie. Obecnie marketerzy mają do dyspozycji dane o realnych zachowaniach poszczególnych grup oraz o codziennych przyzwyczajeniach. To „nieoceniona wiedza”, ponieważ konsumenci „podnieśli po raz kolejny wymagania wobec brandów, które wchodzą z nimi w interakcję”. (kg)

Źródło:

Brief, Trendy, które wpłynęły na marketing w 2012 roku, Grzegorz Miłkowski, 1.11.2012
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin