Brudny zysk, czyli największe banki i korporacje w działaniu

dodano: 
22.10.2013
komentarzy: 
1

„Instytucje finansowe – głównie banki i  fundusze inwestycyjne – mają przed sobą wiele pracy, jeżeli rzeczywiście chcą odbudować swoją reputację po latach ignorowania standardów z  dziedziny praw człowieka i ochrony środowiska” – czytamy w raporcie opublikowanym przez  Fundację CentrumCSR.PL.

Raport „Brudny zysk. Jak korporacje, banki i fundusze inwestycyjne czerpią zyski z łamania praw człowieka” opisuje kontrowersyjne praktyki, których dopuszczają się znane korporacje wydobywcze (np. Rio Tinto, BHP Billiton, Barrick Gold), zbrojeniowe (General Dynamics, EADS), firmy z branży elektronicznej (Samsung, Foxconn, Flextronics). Tłumaczy, w jaki sposób i na jaką skalę działania tych firm finansują grupy finansowe takie jak Allianz, ING, BNP Paribas, Commerzbank, Deutsche Bank i UniCredit.

„Jestem zaskoczony, że europejskie instytucje finansowe, takie jak BNP Paribas, Deutsche Bank czy KBC, ryzykują swoją reputację inwestując w firmę Flextronics, która w sposób oczywisty przyczynia się do łamania podstawowych standardów praw człowieka. W mojej opinii, banki te powinny wymóc na firmie Flextronics poprawę warunków pracy, lub po prostu wycofać z niej swoje udziały” – twierdzi Tadeusz Joniewicz, ekspert Fundacji CentrumCSR.PL.

A czego dopuszczają się wielkie koncerny? Na przykład Coca-Cola jest oskarżana „o przyczynianie się do niedostatków wody, zanieczyszczanie wód gruntowych, gleby, produkowanie toksycznych odpadów i wykorzystywanie pestycydów. Krytycy – np. India Resource Centre – twierdzą, że działania Coca-Coli są katastrofalne w skutkach dla kraju, w którym 70 proc. ludności żyje z  rolnictwa” – czytamy w raporcie. Zaś H&M jest krytykowany za nieprawidłowe traktowanie pracowników z Kambodży. Ponadto ujawniono, że koncern nadal korzysta z piaskowania (metoda stosowana do wybielania ubrań z dżinsu) , które prowadzi do śmiertelnych chorób płuc oraz krzemicy. (kg)

Cały raport

 

komentarzy:
1

Komentarze

(1)
Dodaj komentarz
22.10.2013
14:34:33
no nareszcie...
(22.10.2013 14:34:33)
Ktoś wreszcie powiedział na głos to, co wiele osób po cichu myślało. Cąły ten CSR, CSV, itd. nadaje się na śmietnik historii, ponieważ jest niczym innym, niż kupowaniem sumienia. Pic na wodę, fotomontaż. Ciekawe, co na to FOB i jego niektórzy szacowni członkowie, nie wiedzieć czemu wskazani w raporcie wymienionym powyżej...? :)) PS Przeczytałem to raz jeszcze i wyszło mi na to, że taki CSS Manager to ma jeszcze bardziej kiepską pracę, prasę i zadanie niż "tradycyjny" PR Manager.
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin