.

Brytyjska branża PR definiuje lobbing

dodano: 
30.04.2013
komentarzy: 
0

Association of Professional Political Constultants, Chartered Institute of Public Relations oraz Public Relations Consultants Association opracowały wspólną definicję lobbingu. Zgodnie z nią, lobbującymi podmiotami mogą być nawet dziennikarze.

Według wspólnej definicji APPC, CIPR oraz PRCA lobbing to działania biznesowe przeprowadzone w celu wywarcia wpływu na władze lokalne, samorządowe bądź centralne lub doradztwo w tym zakresie. Dotyczy ona również działań przeprowadzonych nieodpłatnie.

Wszystkie trzy instytucje we wspólnym oświadczeniu zaznaczyły, że przyjęcie definicji lobbingu a nie lobbysty jest lepszym sposobem na osiągnięcie przejrzystości w tej dziedzinie.

Definicję spisano w języku prawniczym, z myślą o jej wykorzystaniu przy pracach nad brytyjskim rejestrem lobbystów. (ks)

Źródło:

brandrepublic.com, Industry bodies APPC, CIPR and PRCA issue joint lobbying definition, Daniel Farey-Jones, 30.04.2013
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin