sobota, 14 czerwca, 2025
Strona głównaAktualnościBrytyjska branża PR definiuje lobbing

Brytyjska branża PR definiuje lobbing

Association of Professional Political Constultants, Chartered Institute of Public Relations oraz Public Relations Consultants Association opracowały wspólną definicję lobbingu. Zgodnie z nią, lobbującymi podmiotami mogą być nawet dziennikarze.

Według wspólnej definicji APPC, CIPR oraz PRCA lobbing to działania biznesowe przeprowadzone w celu wywarcia wpływu na władze lokalne, samorządowe bądź centralne lub doradztwo w tym zakresie. Dotyczy ona również działań przeprowadzonych nieodpłatnie.

Wszystkie trzy instytucje we wspólnym oświadczeniu zaznaczyły, że przyjęcie definicji lobbingu a nie lobbysty jest lepszym sposobem na osiągnięcie przejrzystości w tej dziedzinie.

Definicję spisano w języku prawniczym, z myślą o jej wykorzystaniu przy pracach nad brytyjskim rejestrem lobbystów. (ks)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj