Brytyjski UOKiK: Facebook i eBay mają problem z fałszywymi recenzjami produktów

dodano: 
25.06.2019
komentarzy: 
0

Fałszywe recenzje produktów, płatny i nieoznaczony marketing szeptany – z takimi zjawiskami na Facebooku i eBayu próbuje walczyć brytyjski odpowiednik polskiego Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (Competition and Markets Authority, CMA). Internetowe platformy umożliwiające handel otrzymały ostrzeżenie od wspomnianej organizacji, która znalazła dziesiątki profili oferujących pisanie opinii za pieniądze – pisze techcrunch.com.

Regulator zbierał dane z Facebooka i eBaya od listopada 2018 do początku czerwca 2019 roku. W pierwszym portalu znalazł niemal 30 grup, w których użytkownicy oferowali odpłatne pisanie recenzji lub szukali osób, które mogłyby się tym zajmować. W drugim natomiast CMA trafiło na ponad 100 ofert, dzięki którym można było kupić „szeptankę”. Takie praktyki łamią brytyjskie prawo – zauważa źródło.

„Wielu ludzi polega na znalezionych opiniach podczas robienia zakupów w sieci. Ważne jest, by mogli uwierzyć w prawdziwość tych wypowiedzi i byli pewni, że nie są zlecone i opłacone” – skomentował szef CMA, Andrea Coscelli. Urząd szacuje, że ponad trzy czwarte brytyjskich użytkowników internetu zwraca uwagę na recenzje przed podjęciem decyzji o zakupie – zauważa techcrunch.com.

Większość znalezisk CMA zostało usuniętych – deklarują Facebook i eBay. Źródło szybko jednak sprawdziło, że w miejsce zlikwidowanych ofert pojawiły się nowe. Brytyjski urząd oczekuje, że portale wprowadzą środki zapobiegające zamieszczaniu fałszywych opinii w internecie – podkreśla techcrunch.com.

Czytaj więcej: Wysokie kary za marketing szeptany

(mp)

Źródło:

techcrunch.com, Facebook and eBay told to tackle trade in fake reviews, Natasha Lomas, 21.06.2019
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin