czwartek, 18 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościBudowanie wizerunku dóbr ekskluzywnych

Budowanie wizerunku dóbr ekskluzywnych

Małgorzata Wyszyńska pisze w Pressie o budowaniu wizerunku dóbr ekskluzywnych. Konsumenci takich dóbr i usług oczekują, że będą przynależeć do grupy wybrańców. Dlatego ważnymi składowymi marki uważanej za luksusową są splendor i prestiż oraz jej wizerunek jako niedostępnej dla przeciętnego konsumenta. Bardzo ważne dla wizerunku marki jest w tym przypadku miejsce jej sprzedaży i prezentacji.
Producenci dóbr luksusowych chętnie sponsorują wydarzenia przyciągające potencjalną klientelę, np. zawody żeglarskie, jeździeckie czy pokazy lotnicze, jak również organizują kameralne spotkania promocyjne dla wybranych klientów. Innym sposobem dodania splendoru marce jest objęcie mecenatu nad wydarzeniem artystycznym lub instytucją kulturalną. Na rynku dóbr luksusowych dużo bardziej niż reklama i marketing liczą się przemyślane działania PR, skierowane do konkretnych osób. Podstawą w promocji jest także stworzenie dobrej bazy nazwisk potencjalnych nabywców, znajomość ich potrzeb, cenienie prywatności i indywidualne traktowanie. 
Wytwórcy dóbr luksusowych zazwyczaj unikają reklamy w mediach, a jeżeli już, to pojawiają się one w pismach docierających do zamożniejszej klienteli. Wówczas ważne jest, by marka pojawiła się w medium w dobrym otoczeniu – znanych osobistości, pięknych wnętrz.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Poprzedni artykuł
Następny artykuł