Joanna Cabaj na łamach Rzeczpospolitej zastanawia się czy warto wydawać pieniądze na udział Polski w Expo 2008. Andrzej Saja prezes Polskiej Agencji Rozwoju Turystyki uważa, że tak. Podkreśla on, że kraje takie jak Japonia, Hiszpania czy Chiny mają bardzo duży potencjał pod względem rozwoju turystyki przyjazdowej do Polski, dlatego też zdecydowanie warto się tam prezentować. Dodaje on także, że polska ekspozycja musi się wyróżniać, by pozostać w pamięci odwiedzających.
Skuteczność promocji kraju w trakcie Expo potwierdza też Jan Korsak, prezes Polskiej Izby Turystyki. Stwierdza on, że „nikt nie zechce budować tu hoteli, jeśli Polska nie będzie reklamowana na świecie. Co więcej, budowa dobrego wizerunku służy przedsiębiorcom ze wszystkich branż”. Uważa on także, że wzrost wartości marki kraju spowoduje wzrost zainteresowania produktami wytwarzanymi w Polsce. (mk)