Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
Budżetowa wielozadaniowość jest w cenie. jeżeli ktoś pracuje więcej niż 5 lat w pr, to na własnej skórze doświadcza zmian, jakie zaszły w branży. czasy, w których realizowało się przewidywalne kampanie – samodzielnie lub z pomocą agencji pr – a później oceniało się ich standardowe efekty (tj. pozytywne wycinki prasowe, pozyskane leady sprzedażowe), chyba mijają. teraz musimy aktywnie uczestniczyć w procesie strategicznym, promocyjnym, sprzedażowym, być w social media. dochodzi do tego doradztwo przy działaniach csr, personal brandingu, badaniach rynku, marketingu mobilnym i wielu innych. wszystkie te działania trzeba wycenić, przeprowadzić i rozliczyć. a wcześniej jeszcze zaplanować i wynegocjować w budżecie na dany rok. uważa się, że budżet jest podstawowym narzędziem zarządzania i służy do podejmowania kluczowych decyzji w firmie. podobnie jest z budżetami promocyjnymi tylko na mniejszą skalę. niezależnie czy pracujesz w firmie dużej czy małej, lokalnej czy międzynarodowej, na pewno mierzysz się lub będziesz mierzył się z budżetowymi dylematami. bo bez kasy ani rusz. firmy istnieją, żeby generować przychód i zysk, a częścią pracy specjalisty od marketingu i komunikacji jest to, żeby te budżety zdobywać i na nich pracować. co więcej, dobrze oszacowany budżet, utrzymanie płynności projektu, często decyduje o jego sukcesie, efektach i o komforcie naszej pracy. osoba zajmująca się komunikacją i promocją w firmie nie ma innego wyjścia i dobrze, żeby zdobyła umiejętności tworzenia i rozliczania budżetów na wielu projektach równolegle. biegłość w tym temacie może być też kluczowa w odpowiadaniu na trudne pytania, które pojawiają się z działów: sprzedaży, marketingu, finansów i w końcu z zarządu. usługi public relations z punktu widzenia księgowego firm to koszt, a dyrektorzy finansowi nie chcą ponosić samych kosztów. naszym zadaniem jest uzasadnienie i przekonanie szefów, że trzeba dany wydatek ponieść, bo przekłada się on na konkretne efekty wizerunkowe, sprzedażowe czy marketingowe. zdobywanie budżetu jest z reguły trudne, dlatego każdy dobrze skonstruowany budżet powinien być elastyczny, obiektywny i realny. możemy stosować dwa podejścia do tworzenia kosztorysów projektów pr. pierwszy, kiedy z góry wiemy, jaki mamy budżet i szukamy pomysłów. drugi, kiedy mamy pomysły i szukamy środków na jego realizację. które podejście jest lepsze, łatwiejsze? jakie są wady i zalety każdego z podejść? nie ma prostych odpowiedzi, dlatego warto cały czas konfrontować nasze doświadczenia z rynkiem. joanna kuźmicz, fleishmanhillard. szkolenie otwarte akademii proto z joanną kuźmicz 17 grudnia w warszawie. jak budżetować projekty pr-owe? sprawdź program! uwaga: zapisy na szkolenie można zgłaszać do 14 grudnia.
Jeżeli ktoś pracuje więcej niż 5 lat w PR, to na własnej skórze doświadcza zmian, jakie zaszły w branży. Czasy, w których realizowało się przewidywalne kampanie – samodzielnie lub z pomocą agencji PR – a później oceniało się ich standardowe efekty (tj. pozytywne wycinki prasowe, pozyskane leady sprzedażowe), chyba mijają. Teraz musimy aktywnie uczestniczyć w procesie strategicznym, promocyjnym, sprzedażowym, być w social media. Dochodzi do tego doradztwo przy działaniach CSR, personal brandingu, badaniach rynku, marketingu mobilnym i wielu innych. Wszystkie te działania trzeba wycenić, przeprowadzić i rozliczyć. A wcześniej jeszcze zaplanować i wynegocjować w budżecie na dany rok.
Uważa się, że budżet jest podstawowym narzędziem zarządzania i służy do podejmowania kluczowych decyzji w firmie. Podobnie jest z budżetami promocyjnymi tylko na mniejszą skalę. Niezależnie czy pracujesz w firmie dużej czy małej, lokalnej czy międzynarodowej, na pewno mierzysz się lub będziesz mierzył się z budżetowymi dylematami. Bo bez kasy ani rusz. Firmy istnieją, żeby generować przychód i zysk, a częścią pracy specjalisty od marketingu i komunikacji jest to, żeby te budżety zdobywać i na nich pracować. Co więcej, dobrze oszacowany budżet, utrzymanie płynności projektu, często decyduje o jego sukcesie, efektach i o komforcie naszej pracy.
Osoba zajmująca się komunikacją i promocją w firmie nie ma innego wyjścia i dobrze, żeby zdobyła umiejętności tworzenia i rozliczania budżetów na wielu projektach równolegle. Biegłość w tym temacie może być też kluczowa w odpowiadaniu na trudne pytania, które pojawiają się z działów: sprzedaży, marketingu, finansów i w końcu z zarządu.
Usługi public relations z punktu widzenia księgowego firm to koszt, a dyrektorzy finansowi nie chcą ponosić samych kosztów. Naszym zadaniem jest uzasadnienie i przekonanie szefów, że trzeba dany wydatek ponieść, bo przekłada się on na konkretne efekty wizerunkowe, sprzedażowe czy marketingowe. Zdobywanie budżetu jest z reguły trudne, dlatego każdy dobrze skonstruowany budżet powinien być elastyczny, obiektywny i realny.
Możemy stosować dwa podejścia do tworzenia kosztorysów projektów PR. Pierwszy, kiedy z góry wiemy, jaki mamy budżet i szukamy pomysłów. Drugi, kiedy mamy pomysły i szukamy środków na jego realizację. Które podejście jest lepsze, łatwiejsze? Jakie są wady i zalety każdego z podejść? Nie ma prostych odpowiedzi, dlatego warto cały czas konfrontować nasze doświadczenia z rynkiem.
Joanna Kuźmicz, FleishmanHillard
Szkolenie otwarte Akademii PRoto z Joanną Kuźmicz 17 grudnia w Warszawie
Jak budżetować projekty PR-owe? Sprawdź program!
Uwaga: Zapisy na szkolenie można zgłaszać do 14 grudnia.