„Mieliśmy budżet na produkcję filmu, a nie na jego emisję” – taką anonimową odpowiedź na pytanie o brak emisji spotu w telewizji przytacza w magazynie Brief Paul Lasinski. I zadaje pytanie: gdzie tak naprawdę są emitowane reklamy promujące miasta i regiony?
Jak zaznacza autor, skoro w budżecie nie ma pozycji dotyczącej emisji spotu, to samo przygotowanie filmu oznacza realizację kosztorysu. W takiej sytuacji nie można mieć też żadnych obiekcji co do jego emisji, bo takowa w ogóle nie była planowana. Czyli, jak zaznacza Lasinski, „nieważne, że spot nigdzie nie jest emitowany, ważne że spot jest!”
W Polsce spoty promocyjne są emitowane przeważnie w internecie, polskiej telewizji i na targach turystycznych. Nie ułatwia to dotarcia do zagranicznych turystów. Oznacza to natomiast, że polskie miasta i regiony promują się głównie w Polsce. „Rozumiem doskonale korzyść promocji krajowej. Niemniej, intryguje mnie fakt, że materiały promocyjne są aż tak rzadko wykorzystywane w promocji miejsc za granicą” – zaznacza autor. (ks)


