Burson-Marsteller: firmy w sieci nawet 10 mln razy miesięcznie

dodano: 
19.07.2012
komentarzy: 
0

Firmy z listy Fortune Global 100 zostały wymienione w internecie 10 400 132 razy przez miesiąc, w większości na Twitterze – takie wnioski płyną z raportu Global Social Media Check-up, trzeciego dorocznego globalnego badania mediów społecznościowych przeprowadzonego przez Burson-Marsteller.

Tegoroczne badanie dotyczyło wykorzystania popularnych platform społecznościowych, takich jak Twitter, Facebook, YouTube oraz – po raz pierwszy – Google Plus i Pinterest, przez firmy z listy Fortune Global 100. W roku 2012 przeważająca większość firm (87 proc.) komunikuje się z użytkownikami przynajmniej jednej z dużych platform społecznościowych, a największy wzrost komunikacji firmowej nastąpił w serwisie YouTube. O 39 proc. więcej spółek posiada firmowy kanał YouTube. Z tego narzędzia korzysta obecnie 79 proc. przebadanych firm (57 proc. w roku 2011). Kanały firmowe mają średnio ponad dwa miliony wyświetleń każdy oraz po 1669 subskrybentów.

Okazuje się jednak, że najpopularniejszą platformą komunikacji korporacyjnej oraz dyskusji na temat firm jest Twitter. Aż 82 proc. firm z listy Fortune Global 100 posiada co najmniej jedno konto na Twitterze, a każde ze znajdujących się na liście przedsiębiorstw zostało wymienione przez użytkowników tego serwisu średnio 55 970 razy.

„Od roku 2010 firmy przeszły od nadawania informacji, poprzez angażowanie użytkowników, aż do tworzenia treści. Firmy tworzą obecnie znacznie więcej oryginalnej zawartości multimedialnej, którą udostępniają osobom śledzącym je na Twitterze, Facebooku i YouTube” – mówi Mark Penn, CEO Burson-Marsteller.

Wzrosła też liczba użytkowników bezpośrednio śledzących globalne firmy w serwisach społecznościowych. Od roku 2011 średnia liczba osób śledzących jedno firmowe konto na Twitterze wzrosła niemal trzykrotnie: z 5076 do 14709. Na Facebooku średnia liczba kliknięć „Lubię to” przypadająca na stronę firmową wzrosła od roku 2010 o 275 proc., osiągając po dwóch latach poziom 152 646.

„Ludzie chcą mieć aktywny kontakt z dużymi firmami i komunikować się z nimi, a platformy społecznościowe to droga do samego serca tych organizacji” – mówi Dallas Lawrence, chief global digital strategist w Burson-Marsteller – „Jeszcze bardziej imponujące jest to, jak często firmy angażują się w komunikację z osobami, które je śledzą. 79 proc. kont firmowych reaguje na komunikaty użytkowników na Twitterze, cytując ich wypowiedzi i wysyłając je dalej (retweet) oraz oznaczając je symbolem @ (wzmianka), a 70 proc. firmowych stron na Facebooku odpowiada na komentarze na swoich ścianach i osiach czasu”.

Pełna analiza dostępna jest na stronie.

Inne najważniejsze wnioski:

Firmy z listy Fortune Global 100 posiadają więcej kont na każdej platformie społecznościowej, niż kiedykolwiek przedtem: nieco ponad 10 kont na Twitterze, i tyle samo stron na Facebooku, ponad 8 kanałów YouTube, ponad 2 strony na Google Plus i 2 konta w serwisie Pinterest.
*74 proc. firm objętych badaniem posiada stronę na Facebooku.
*93 proc. procent firmowych stron na Facebooku jest aktualizowanych raz w tygodniu.
*48 proc. firm jest już obecnych na Google Plus.
*25 proc. firm otworzyło konta w serwisie Pinterest.

Każda firmowa strona na Facebooku ma średnio 6101 osób wchodzących z nią w interakcję (parametr „People Talking About”).

Dane zabrano w lutym 2012 roku pa podstawie aktywności firm z listy Fortune Global 100 w mediach społecznościowych – na Twitterze, Facebooku, YouTube, Google Plus i Pinterest. Wielkość próby statystycznej według państw/regionów: USA - 29 firm, Europa - 45 firm, Azja i Pacyfik - 23 firmy, Ameryka Łacińska - 3 firmy. Dane porównano z wynikami pierwszego badania aktywności firm z listy Fortune Global 100, czyli Global Social Media Check-up 2010, opublikowanego 23 lutego 2010 roku oraz wynikami drugiego raportu (Second Annual Global Social Media Check-up) opublikowanego 15 lutego 2011 roku. Dane zebrane zostały przez globalny zespół badawczy Burson-Marsteller.

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin