Business Mixer Superbrands: Czy to marka sprzedaje – czy sprzedaż buduje markę?

dodano: 
04.03.2013
komentarzy: 
0

W obecnych czasach, kiedy rynek jest konkurencyjny, najważniejszy jest nie tylko oferowany produkt lub usługa, co również jego cechy wyróżniające. „W procesie sprzedaży najważniejszy jest handlowiec, który musi posiadać określone umiejętności, kompetencje i wiedzę, aby umiejętnie kreować postrzeganie marki” – twierdzi Anna Pietrzak, dyrektor generalna Amway Polska.

Podczas  dyskusji, prowadzonej w formie smart debate, szczegółowo przeanalizowano relacje pomiędzy marką a sprzedażą w różnych fazach życia produktu – od momentu narodzin jego idei, poprzez development, dystrybucję, logistykę, reklamę aż po sprzedaż oraz obsługę klienta. Podkreślono, że marka to niezastąpione wsparcie sprzedaży, ale posiada także status podobny do instytucji zaufania publicznego - często może przechodzić kryzysy, kiedy nie spełni pokładanych w niej nadziei.

Czy w dzisiejszym świecie marki są jeszcze potrzebne? Większość uczestników panelu skłaniała się do przyjęcia tezy, że nadal są one niezbędne do funkcjonowania firmy, ale muszą podlegać redefinicji i dostosowywać do zmieniającego się świata.

Podczas debaty zostało wypracowanych kilka wniosków, dotyczących definicji marki w szybko zmieniającej się rzeczywistości oraz współpracy pomiędzy działami sprzedaży i marketingu:

- Marka jest wartością dla firmy i w wewnętrznej strukturze przedsiębiorstwa stale walczą o nią działy sprzedaży i marketingu

- W pracy nad marką bierze udział cała firma, w niektórych branżach kluczowy jest client service, od którego klient zaczyna kontakt z marką

- Marka jest narzędziem sprzedaży, ważną kartą przetargową w rękach sprzedawcy

- Marka i sprzedaż są ściśle powiązane i trudno wskazać, co jest ważniejsze

W dyskusji wzięli udział: Paweł Patkowski - Dyrektor Marki, Mediów i Komunikacji Orange Polska, Marek Staniszewski - Dyrektor Wykonawczy Pionu Marketingu Canal+ Cyfrowy, Anna Pietrzak - Dyrektor Generalna Amway Polska, Jarosław Pijanowski - Dyrektor Pionu Sprzedaży i Obsługi Klientów UPC Polska oraz Sebastian Jakubiak - Członek Zarządu, Dyrektor Pionu Rozwiązań Biznesowych S&T.

Spotkanie Business Mixer zostało organizowane przez Superbrands wraz z partnerem strategicznym - konkursem Polish National Sales Awards.

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin