BZ WBK z najlepszym biurem prasowym wśród banków

dodano: 
15.04.2016
komentarzy: 
0

Lider zestawienia awansował z piątego miejsca, w czołówce pozostają natomiast mBank i ING - tak ocenili dziennikarze zajmujący się rynkiem finansowym, którzy wzięli udział w badaniu ARC Rynek i Opinia.
Pod uwagę wzięto szybkość reakcji, profesjonalizm oraz wiedzę pracowników biur prasowych. Wnioski z raportu mogą być pocieszające dla tego sektora - 86 proc. dziennikarzy jest bowiem zadowolonych ze współpracy z biurami prasowymi.  

Dziennikarze analizowali je pod kątem 17 kryteriów. Pod względem szybkości reakcji i rzetelności kanałów wygrywa Bank Zachodni WBK, profesjonalizm i wiedza pracowników biura prasowego to domena Raiffeisen Polbank, dostępność telefoniczna pracowników biura i czytelność komunikacji strategii banku – mBanku, z kolei jeśli chodzi o aktywność kanałów komunikacji elektronicznej, liderem zestawienia jest PKO BP.

Zdecydowanie swoje wyniki poprawił WBK, który jeszcze w poprzedniej edycji badania zajął piąte miejsca. Nadal w czołówce zostają mBank (2. miejsce) oraz ING Bank Śląski (3. miejsce).
Dziennikarze wskazują też na istotną rolę innych mediów jako źródeł informacji na temat rynku finansowego: prasy, portali i wortali o tematyce finansowej, a także stron państwowych instytucji związanych z finansami (np. NBP). Z prasy najczęściej decydują się czytać Rzeczpospolitą (55 proc.), z portali - bankier.pl (50 proc. odpowiedzi).

Metodologia

„Badanie opinii dziennikarzy na temat banków i ich polityki Public Relations 2016” jest realizowane przez ARC Rynek i Opinia co dwa lata od 2000 roku. Badanie zostało przeprowadzone metodą indywidualnych wywiadów standaryzowanych w dniach 7 – 24 marca 2016 roku. Wzięli w nim udział dziennikarze specjalizujący się w tematyce finansowej, którzy kontaktują się z działami PR banków w ramach swojej pracy. (mw)

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin