Cechy dobrego PR-owca

dodano: 
05.01.2010
komentarzy: 
1

Janusz Schwertner w magazynie Dlaczego opisuje kulisy zawodu PR-owca. Tekst ma charakter przewodnikowy.

Autor podkreśla, że to zawód dla osób dobrze zorganizowanych, a jednocześnie kreatywnych. Dobry PR-owiec powinien być także prawdomówny i skuteczny. Potwierdzają to opowiadający o zawodzie m.in. Piotr Wrona z Task Force Consulting, Agnieszka Borowska z Polskiej Telefonii Cyfrowej, czy rzeczniczka PZPN Agnieszka Olejkowska.

Janusz Schwertner zauważa, że w tym zawodzie mniejszą rolę odgrywa wykształcenie kierunkowe, a większą - praktyka. Zgadzają się z tym specjaliści wypowiadający się w tekście – każdy z nich ukończył inny kierunek. Zdaniem dziennikarza branża jest otwarta na studentów, którzy posiadają wymienione wyżej umiejętności, a chcą zdobywać szlify w PR.

Schwertner zwraca także uwagę na ciemne strony zawodu. Z jednej strony PR-owcy zachwalają, że jest to ciekawa, pełna nieszablonowych wyzwań praca. Z drugiej zaś zwracają uwagę na natłok zadań oraz duży stres z nią związany. (bs)

Źródło:

Dlaczego, Kreator wizerunku, Janusz Schwertner, str. 56, 1.01.2009r.
komentarzy:
1

Komentarze

(1)
Dodaj komentarz
05.01.2010
16:23:15
Michał Wrzosek
(05.01.2010 16:23:15)
Cechy tej pracy, lubiane i nielubiane zarazem, trudno to często od siebie odróżnić: - 24H/7 - kontakt z dużą ilością: problemów/osób/zjawisk/procesów/wyzwań - rozwija osobowość/wyobraźnię/wiedzę/doświadczenie - stres - nieustanna konieczność udowadniania, że PR to nie jest magia, sztuczki cyrkowe, ani zasłona dymna - praca często w międzynarodowym środowisku - ciągły rozwój narzędzi PR, kanałów komunikacji itp. Ogólnie super, szkoda tylko że w Polsce PR ma opinię mydlenia oczu, zamiast tłumaczenia rzeczywistości.
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin