.

CEO YouTube’a podsumowuje działania platformy w zakresie odpowiedzialności wobec użytkowników

dodano: 
29.08.2019
komentarzy: 
0

CEO YouTube’a Susan Wojcicki sformułowała zasady, którymi platforma kierować się będzie w najbliższym okresie w odniesieniu do swojej polityki treści – czytamy na blogu portalu społecznościowego. Przy okazji wspomina także, jakie działania serwis już podjął, aby być bardziej odpowiedzialnym w stosunku do osób, które z niego korzystają.

Jedną z zasad, którymi kieruje się obecnie YouTube, jest usuwanie treści, które naruszają zasady serwisu tak szybko jak to możliwe. Wojcicki dodała przy tym, że portal stara się, aby zasady były skuteczniej egzekwowane i jaśniej formułowane. Przypomina także, że w tym roku udało się platformie podjąć tego typu działania wobec niebezpiecznych tzw. pranków i wyzwań, treści narażających bezpieczeństwo dzieci, a także mowy nienawiści.

Serwis tłumaczy, że przy wprowadzaniu aktualizacji konsultuje się z gronem wykwalifikowanych ekspertów. Platforma również zaczęła informować o usuwanych treściach w kwartalnym raporcie dotyczącym egzekwowania standardów społeczności. Wojcicki powiedziała także, że często otrzymywała wyraźne komunikaty od użytkowników o potrzebie wprowadzenia aktualizacji dotyczącej nękania twórców przez twórców. Skomentowała przy tym, że w ciągu najbliższych miesięcy serwis ma zająć się również i tym tematem.

Szefowa nawiązała także do zmniejszania rozprzestrzenianych treści, które są sprzeczne z zasadami serwisu. YouTube poinformował, że w Stanach Zjednoczonych wprowadzenie w tym zakresie zmian w rekomendacjach na początku 2019 roku przyczyniło się do spadku o 50 proc. niewłaściwych treści.

Wojcicki wspomniała również o nagradzaniu twórców. Platforma twierdzi, że wprowadziła więcej możliwości dla osób, które chcą zarabiać na swoich kanałach na YouTubie. CEO platformy wyjaśnia, że nie wszystkie treści w serwisie będą pasować do tego, co reklamodawcy uważają za odpowiednie dla ich marki. Dlatego też YouTube udostępnia nowe źródła dochodów dla twórców, takie jak Super Chat czy płatna subskrypcja.

„Odpowiedzialne podejście do zarządzania zawartością platformy chroni naszych użytkowników i twórców takich jak ty. Oznacza to również, że możemy nadal wspierać wszelkie dobro płynące z otwartej platformy. Problematyczne treści stanowią niewielką część w YouTubie, ale ciągle nad nimi pracujemy” – komentuje Susan Wojcicki.

CEO serwisu poinformowała także, że Ryerson University przedstawił raport, z którego wynika, że twórcy YouTube’a stworzyli 28 tys. pełnoetatowych miejsc pracy tylko w Kanadzie, a 20 proc. kanadyjskich youtuberów tworzy miejsca pracy dla innych – czytamy. (pm)

Źródło:

youtube-creators.googleblog.com, Addressing creator feedback and an update on my 2019 priorities, Susan Wojcicki, 27.08.2019
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin