Według rankingu „Bossowie polskiej gospodarki” Igor Chalupec, prezes PKN Orlen okazał się najpopularniejszą postacią medialną spośród szefów największych firm w Polsce w styczniu 2006 roku. Po dwóch miesiącach przerwy wrócił na miejsce lidera. Kolejne miejsca zajęli: Paweł Olechnowicz, prezes Grupy Lotos i Cezary Stypułkowski, prezes PZU.
Nazwiska szefów firm lub ich wypowiedzi pojawiały się w mediach najczęściej przy opisie strategii firm i w kontekście dokonanych lub planowanych zmian na stanowiskach menedżerskich oraz w kontekście prezentacji całej branży, w której działa przedsiębiorstwo. Najwięcej prasowych cytatów i wzmianek o dyrektorach i prezesach firm analizowanych w raporcie pochodziło z dziennika Puls Biznesu – 51. Wśród stacji telewizyjnych pierwsze miejsce pod względem liczby przekazów zajęła TVN24 – 24 wzmianki, a wśród stacji radiowych – Radio PIN (13). Większość publikacji miała neutralny wydźwięk – 85%. 12% stanowiły przekazy pozytywne, a 3% – negatywne.
Raport „Bossowie polskiej gospodarki w mediach” przygotowany przez Instytut Monitorowania Mediów opiera się na analizie publikacji pochodzących z prasy, radia i telewizji. Badanie przedstawia najczęściej pojawiających się w środkach masowego przekazu prezesów bądź dyrektorów największych firm w Polsce. Na przełomie roku następowały znaczące zmiany personalne w firmach państwowych i z udziałem skarbu państwa. Dlatego w klasyfikacjach za styczeń uwzględniono tylko 31 przedstawicieli kluczowych firm. Lista szefów firm została przygotowana w oparciu o listę 500 największych przedsiębiorstw opublikowaną przez Rzeczpospolitą w kwietniu 2005 roku – zestawienie to znajduje się wraz z całym raportem „Bossowie polskiej gospodarki w mediach” na stronie www.instytut.com.pl/raporty.