Chaos promuje Polskę

dodano: 
24.03.2010
komentarzy: 
0

„Gdyby Polska była firmą, której los zależy od skuteczności jej kampanii marketingowych, dawno by zbankrutowała” – pisze Agaton Koziński na łamach dziennika Polska. Jak czytamy w artykule najnowszą strategię promocji naszego kraju przygotowało właśnie Ministerstwo Gospodarki.

Resort proponuje w niej, by promować za granica nasze rodzime marki, które zdobywając poszczególne rynki, mają przy okazji wspierać markę Polski i pozytywne skojarzenia z naszym krajem.

Autorzy strategii planują także stworzyć ciało, które synchronizowałoby działania promocyjne wszystkich resortów tym się zajmujących. Proponują, by powołać do życia Komitet Polityki Eksportowo-Inwestycyjnej, który miałby charakter organu pomocniczego Rady Ministrów i zajmowałby się integrowaniem prac przy wpieraniu handlu oraz inwestycji – czytamy w Polsce. Na ten cel  resort chce przeznaczyć  35 mln zł. 

Autor zauważa jednak, że po raz kolejny jest to pomysł wymyślany w całkowitym oderwaniu od działań innych ministerstw i nadal nie ma jednego spójnego projektu, który przedstawiłby całościową wizję promocji Polski.  „Brak centralnego ośrodka decyzyjnego sprawia, że działania promocyjne są zwyczajnie nieskuteczne, mimo że na ten cel w budżecie zapisano (ostrożnie szacując) 200 mln zł – przekonuje Eryk Mistewicz w wypowiedzi dla gazety. Jak dodaje Koziński działania w celu promocji kraju podejmuje również  m.in. POT, MSZ i Ministerstwo Kultury.  (mk)

Czytaj więcej

Źródło:

Polska, Świat nas nie zna. Brakuje jednolitej strategii promocji Polski za granicą, Agaton Koziński, 24.03.2010
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin