Chcesz brylować na Twitterze – bierz przykład z branży motoryzacyjnej
Agencja Burson-Marsteller przyjrzała się aktywności ponad 4,7 mln internautów, śledzących na Twitterze marki z listy Global Fortune 100. Okazuje się, że są oni bardziej wpływowi od przeciętnego użytkownika tego serwisu.
Przeciętny użytkownik Twittera ma we wszystkich serwisach społecznościowych 300 kontaktów. W przypadku osób śledzących marki z listy Global Fortune ta liczba wzrasta do 735. Dodatkowo mają one większy wpływ na innych użytkowników serwisów społecznościowych.
Raport przygotowano z uwzględnieniem 8 branż. Najwięcej kontaktów w e-społecznościach posiadają internauci śledzący marki z branży healthcare (1614), najbardziej wpływowi są jednak ci śledzący firmy technologiczne. „Obecność firm na Twitterze umożliwia im dotarcie do szerokiego kręgu odbiorców” – zaznacza Michael Bassik, odpowiedzialny za dział digital w amerykańskim oddziale Burson-Marsteller. Jak dodaje, „aby skutecznie przyciągnąć więcej wpływowych użytkowników Twittera, warto brać przykład z firm motoryzacyjnych oraz IT, niezależnie od wielkości własnej firmy”. Firmy z tych dwóch branż potrafią bowiem tworzyć fascynujące historie, żywo reagują na zachowania internautów i potrafią wzmocnić efekt, jaki daje płatna reklama. (ks)