Cisco wycofuje swoje reklamy z YouTube’a

dodano: 
14.05.2018
komentarzy: 
0

Cisco, jedna z największych amerykańskich firm z sektora IT, wycofuje swoje reklamy z YouTube’a, po tym jak niektóre z nich pojawiły się przy filmach z ekstremistycznymi treściami – informuje portal money.cnn.com.  

Taka decyzja została podjęta przez firmę technologiczną w odpowiedzi na doniesienia CNN o tym, że YouTube zezwalał na wyświetlanie reklam ponad 300 firm i organizacji – w tym Cisco, Adidasa oraz Facebooka – na kanałach udostępniających materiały, które promowały m.in. nazizm, pedofilię, teorie konspiracyjne i propagandę Korei Północnej – podaje źródło.

Czytaj więcej: YouTube i jego kłopotliwy algorytm reklamowy

We wtorek 8 maja 2018 roku na blogu Cisco pojawił się post, w którym wyrażono potrzebę ochrony marki w związku z niebezpieczeństwem związanym z reklamami online – czytamy. Pojawiła się też informacja o tym, że firma technologiczna tymczasowo wstrzymuje swoje reklamy w serwisie YouTube. Następnie post ten został usunięty i ponownie opublikowany w czwartek, ale już bez odwołań do platformy wideo – informuje portal.

Post na blogu Cisco

Źródło: blogs.cisco.com

„Naszym celem było zajęcie się problemem ogólnoeuropejskim, bez wyszczególniania żadnego naszego partnera czy klienta” – powiedziała Karen Walker, szef marketingu w Cisco, zapytana przez CNN o to, dlaczego usunięto wzmiankę o YouTubie.

Do momentu opublikowania artykułu przez portal money.cnn.com przedstawiciele platformy wideo nie skomentowali powyższej sprawy – czytamy. Jak zauważa źródło, gdy miesiąc temu pojawiły się informacje o kłopotliwym algorytmie reklamowym w serwisie, YouTube wydał oświadczenie, w którym zapewnił, że podjęte zostały już kroki mające na celu wyeliminowanie problemu, nie zostało wyjaśnione jednak to, dlaczego takie sytuacje w ogóle wystąpiły w portalu. (jg)

Źródło:

money.cnn.com, Cisco has yanked all its ads from YouTube, Jethro Mullen, 11.05.2018
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin