czwartek, 11 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościCo może zmienić kampania?

Co może zmienić kampania?

Tylko 22 proc. mieszkańców dużych miast zawsze sortuje śmieci przed ich wyrzuceniem – wynika z raportu „Moda na ekologię” firmy On Board PR przygotowanego na podstawie badań PBS DGA. Za to aż 86 proc. z nich jest przekonanych, że kampania edukacyjna w tym zakresie mogłaby dużo zmienić.

W zdecydowanej mniejszości (8 proc.) znajdują się osoby sceptycznie nastawione do pomysłu akcji informującej o konieczności sortowania odpadów.

Z raportu wynika także, że około 35 proc. Polaków zawsze sortuje śmieci przed ich wyrzuceniem. Respondenci, którzy zdecydowanie deklarują, że nie sortują ich nigdy, stanowią aż 29% ogółu. Najchętniej regularnie sortują śmieci rolnicy (44 proc.) i przedstawiciele kadry kierowniczej (49 proc.). Najmniej chętnie – gospodynie domowe i niewykwalifikowani robotnicy.

Ponad połowa (51 proc.) Polaków przyznaje, że w ciągu ostatniego roku nie starała się zrobić niczego, żeby zmniejszyć ilość wyrzucanych śmieci.
Wyniki badań wskazały najczęstszy rodzaj aktywności proekologicznej Polaków, którzy deklarują działania na rzecz zmniejszania śmieci. Zdecydowana większość z nich (70 proc.) mówi o sortowaniu.

Dużo mniej wymieniało m.in. ograniczenie kupowania i używania niektórych rzeczy (41 proc.), wykorzystywanie wielokrotnie tych samych rzeczy (32 proc.). Raport z badań „Moda na ekologię” jest następnym z serii opracowań dla środowiska biznesu przygotowywanych przez On Board PR we współpracy z PBS DGA. (kk)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj