Agencja On Board przygotowała raport na temat opinii klientów o tanich liniach lotniczych. Według raportu „Wojna cenowa przewoźników – co na to klient?” przygotowanego w oparciu o badania opinii społecznej PBS DGA, 57% respondentów uważa, że linie lotnicze podając w reklamach ceny biletów na poziomie kilku lub kilkunastu złotych postępują nieuczciwe.
Raport przedstawia postawy i oczekiwania wobec linii lotniczych oraz zawiera rekomendacje dotyczące działań komunikacyjnych firm tej branży. W raporcie przedstawiono też wyniki badania stanu wiedzy Polaków na temat źródeł różnic w cenach biletów lotniczych. Okazało się, że zdecydowana większość społeczeństwa identyfikuje wiele różnic dzielących tradycyjne linie lotnicze od linii niskokosztowych. Potrafi też wskazać elementy składające się na całkowite koszty podróży i koszty funkcjonowania firm lotniczych.
Z badań wynika też, że 14% społeczeństwa jest zdania, że wyższe ceny biletów tradycyjnych przewoźników wynikają z ich chęci zysku. Raport On Board PR oparty na badaniach PBS DGA określa też cechy, które wg Polaków powinny charakteryzować firmy lotnicze. Wśród najczęściej wskazywanych (71%) znalazła się troska o bezpieczeństwo. Dalej uplasowała się jakość (33% wskazań jako jednej z najważniejszych cech) i uczciwość (30%). Raport w postaci elektronicznej można pobrać ze strony.