poniedziałek, 15 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościCo Polacy sądzą o marce? Badania TNS OBOP

Co Polacy sądzą o marce? Badania TNS OBOP

Jak podały wczoraj Biznes Wydarzenia Polsatu, ostatnie badania przeprowadzone przez TNS OBOP pokazują, że marka jest trzecim czynnikiem decydującym o zakupie produktu. Polacy wciąż myślą o produktach markowych jako o drogich i mniej dostępnych, ale z roku na rok coraz częściej po nie sięgają. Dokonując zakupów zwracają uwagę po pierwsze na cenę, po drugie na jakość, po trzecie na markę, ważne są też opinie znajomych. „Jak wiadomo, najlepiej zachęcają ludzi inni ludzie” – przekonuje profesor Jerzy Bralczyk. Polscy konsumenci coraz częściej poszukują gwarancji zadowolenia z użytkowania zakupionego produktu. Dla 73 proc. produkt markowy kojarzy się z wysoką jakością, ponad połowa zawraca uwagę na producenta, a 45 proc. na trwałość produktu, na wysoką cenę wskazało 41 proc. Polaków zapytano także, jak często sięgają po markowe produkty robiąc codzienne zakupy. 2 proc. odpowiedziało zawsze, 9 proc. bardzo często, i aż 32 proc. dość często, tylko 17 proc. bardzo rzadko. Gdy jemy lub pijemy produkt danej marki, wydaje nam się on dużo lepszy lub dużo gorszy od innych. Często zależy to od wizerunku marki. Większość konsumentów deklaruje jednak, że w swoich decyzjach zakupowych kieruje się rozsądkiem, a marka stanowi dla nich gwarancję dobrze wydanych pieniędzy.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Poprzedni artykuł
Następny artykuł