Co to QR jest - GW o witaczach Rzeszowa
Rzeszów z kodem QR chce wejść z impetem do sieci i ogólnopolskiej prasy. Kampania promocyjna, wykorzystująca ciągle mało znany dwuwymiarowy kod kreskowy, towarzyszy otwarciu oficjalnego profilu miasta na Facebooku – informuje Gazeta Wyborcza Rzeszów.
Opracowany w Japonii w 1994 roku alfanumeryczny kod QR (Quick Responde Code) na Zachodzie z powodzeniem używany w kampaniach reklamowych, w Polsce dopiero zyskuje popularność. „Rzeszowscy urzędnicy chcieli zaskoczyć mieszkańców” – czytamy w gazecie. Wygenerowane za darmo znaki umieszczono na czterech witaczach przy wjazdach do miasta. Koszt całej promocji okazał się niewielki – miasto musiało zapłacić raptem 1800 zł za wydrukowanie i naklejenie kodów. Efekt – niewspółmiernie duży. Zeskanowany za pomocą smartfona kod przekierowuje użytkownika, dzięki aplikacji ściągniętej za darmo z internetu, prosto na konto Rzeszowa na Facebooku. „A tam już czeka na niego garść najświeższych informacji z miasta” – przekonuje na łamach gazety Marzena Furtak-Żebracka, dyrektorka Wydziału Promocji i Współpracy Międzynarodowej Urzędu Miasta Rzeszowa. Jak informuje dziennik, to dopiero początek. Kody mają pojawić się już wkrótce w internecie, ogólnopolskiej prasie, na nośnikach outdoorowych, stronie Gazeta.pl i na plakatach informujących o miejskich imprezach. (es)