Co robić w sytuacji kryzysowej?

dodano: 
28.10.2005
komentarzy: 
0

Autorzy artykułu „10 w skali Beauforta” piszą na łamach Manager Magazyn o najczęstszych przyczynach sytuacji kryzysowych w firmach. Waldemar Rydzak, prezes agencji Prelite, za jedną z najczęstszych przyczyn kryzysu uznaje zmiany prawne. Jego zdaniem niewiele polskich firm wykorzystuje profesjonalny lobbing jako narzędzie zapobiegania niekorzystnym sytuacjom.
„Polityka anglosaska rozróżnia pojęcia «issue» (potencjalny problem) i kryzysu”- wyjaśnia Sebastian Barylski, doradzający firmom w sytuacjach kryzysowych. „Gdyby menedżerowie potrafili zarządzać «issues» mieliby na świecie dużo mniej kryzysów.” – dodaje. Jego opinię potwierdza Aleksander Drzewiecki, prezes firmy szkoleniowo-doradczej House of Skills. Przyznaje jednak, że firmy coraz częściej organizują dla kadry kierowniczej szkolenia z zarządzania kryzysem w firmie. „W kryzysie najważniejsza jest komunikacja” – opiniuje psycholog Katarzyna Korpolewska, prezes Profesja Konsulting. Jej zdaniem w takiej sytuacji należy wzmocnić poczucie wartości pracowników i nauczyć ich, co mają mówić o aferze w firmie sąsiadom i znajomym. W artykule można też znaleźć szczegółowe omówienie sytuacji kryzysowej firmy Redan.

Źródło:

Manager Magazyn, 10 w skali Beauforta, Małgorzata Remisiewicz, Agata Szymborska-Sutton, 01.11.05, s. 22
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin