.

 

Kto wygrał podczas igrzysk w Rio? Coca-Cola

dodano: 
30.08.2016
komentarzy: 
0

Coca-Cola od lat sponsoruje igrzyska. Do mistrzostwa opanowała też sztukę promowania. Według Google’a wyszło jej to na tyle dobrze, że najbardziej wśród wszystkich marek skorzystała na Igrzyskach Olimpijskich w Rio - czytamy w qz.com.

W swoim badaniu Google wzięło pod lupę 12 marek, których reklamy najczęściej pojawiały się w amerykańskiej stacji NBC podczas transmisji igrzysk olimpijskich. Na podstawie odpowiedzi około 700 osobowej grupy autorzy raportu ocenili, które marki zostały najlepiej zapamiętane, a także czy nastawienie respondentów do reklamowanych produktów uległo zmianie. Przy analizie wzięto również pod uwagę zapytania związane z reklamami, jakie użytkownicy Google wpisywali w wyszukiwarkę.

We wszystkich obszarach dobre wyniki uzyskała reklama Coca-Coli „That’s gold”. Co ciekawe jednak, najbardziej rozpoznawalna okazała się kampania Nike pod hasłem „Unlimited”, w której wystąpił Chris Mosier - pierwszy transseksualny sportowiec w reprezentacji USA. Kampanię Nike pamiętało 35 proc. respondentów, podczas gdy kampanię Coca-Coli - 33 proc. Na kolejnych miejscach znalazły się Tide, McDonald's oraz Samsung.

Niektóre reklamy telewizyjne sprowokowały również widzów do szukania tematów, kontekstów i produktów, o których mowa w filmikach. Tak było z BMW - producent w czasie igrzysk wyemitował filmik o nowo zaprojektowanym wyścigowym wózku dla niepełnosprawnych - gotowym do użycia podczas paraolimpiady. W efekcie informacje o produkcie marki i samym BMW szukano 3,2 razy częściej niż o pozostałych 12 analizowanych firmach. (mw)

Źródło:

gz.com, The big winner of the Rio Olympics: Coca-Cola, Ashley Rodriguez, 24.08.2016
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin