"Colędawanie" na cenzurowanym

dodano: 
14.12.2009
komentarzy: 
6

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zakazała 11 grudnia emisji świątecznego spotu marki Hoop Cola, powołując się na poszanowanie przekonań religijnych odbiorców.

KRRiT uważa, że „w reklamie wykorzystano melodię kolędy »Hej kolęda, kolęda«. Zgodnie z tradycją polskiej kultury pieśni religijne mają istotne znaczenie i wymiar dla kształtowania zwyczajów rodzinnych i więzi społecznych”.

Zarząd Hoop Coli w odpowiedzi na pismo KRRiT napisał m.in. : „użycie w spocie, jako podkładu muzycznego, powstałej na przełomie XVII i XVIII wieku, melodii ludowej pastorałki (nie będącej pieśnią religijną - jak to wskazano w Piśmie) powszechnie znanej pod tytułem „Hej w dzień narodzenia” (w Piśmie wskazano tytuł „Hej kolęda, kolęda”), nie miało w żadnym wypadku na celu ośmieszenia, czy też dyskryminowania wyznawców jakichkolwiek religii, w tym chrześcijańskiego systemu wartości”. Hoop Polska zwróciła się do KRRiT o ponowne rozpatrzenie decyzji, a do tego czasu będzie emitowała swoje inne spoty.

Czytelników, zachęcamy do obejrzenia spotu na stronie: www.hoopcola.pl i komentowania czy rzeczywiście spot obraża uczucia religijne, a także wyrażania opinii na stronach PRoto.pl - czyj wizerunek: Hoop Coli, czy KRRiT bardziej ucierpi na całej sprawie. (ml)

Tymczasem 15 grudnia ruszyła nowa kampania Hoop Coli „Colędawanie – Karaoke”. To odpowiedź firmy Hoop Polska na wezwanie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji do zaprzestania emisji poprzedniego spotu świątecznej kampanii marki Hoop Cola. Nowa reklama zachowuje podkład muzyczny oryginalnej kampanii, a słowa przekazuje w postaci wyrazów, wyświetlanych na dole ekranu jak w KARAOKE. Bohaterowie spotu mają zaklejone usta czarnym paskiem.

komentarzy:
6

Komentarze

(6)
Dodaj komentarz
16.12.2009
9:55:00
par
(16.12.2009 9:55:00)
to chyba druga taka reklama, mozemy rowniez obejrzec stylizowana kolede-pastoralke pod hinduska muzyke i mikolaja, ktory akurat mnie przypomina religijna postac hinduizmu.
15.12.2009
12:46:12
konkurent
(15.12.2009 12:46:12)
albo Coca Cola
15.12.2009
12:24:43
sx
(15.12.2009 12:24:43)
Świetna reklama. Tylko szkoda, że nie rozdają coli - vide hoop colę da!
15.12.2009
11:48:50
olo manolo
(15.12.2009 11:48:50)
Mnie akurat zniesmaczyła, choć nie jestem katolikiem. Uważam, że dorabianie innego tekstu do melodii powszechnie uznawanej z kolędę jest nie na miejscu. Choć ja bym się zastanowił czy zakazywać spotu. Wydaje mi się, że firma mogła by dostać bardziej po uszach od klientów, którzy by się odwrócili od jej produktów...
14.12.2009
17:58:26
Drukarz
(14.12.2009 17:58:26)
Fanem Hoop Coli nie jestem, ale po obejrzeniu spotu, ze spokojem stwierdzam, że moje uczucia religijne nie zostały nadszarpnięte, a sam spot bardzo świąteczny i w ogóle mi się religijnie nie konotował... ech. Pewnie jakiś moherowy beret przesłał skargę do KRRiT :)
14.12.2009
17:34:12
observer
(14.12.2009 17:34:12)
Akurat ta reklamy była moim zdaniem w dobrym tonie i dobrze oddawała ducha Świąt. Moim zdaniem Święta to element kultury, do którego reklama często się odnosi. Rozumiem, że gdybyśmy odnosili się do biblii lub do osoby papieża to byłby pewien problem, ale tak to myślę, że to gruba przesada
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin