środa, 17 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościContent marketing: przeważa w social mediach i pomaga w budowaniu wizerunku firm...

Content marketing: przeważa w social mediach i pomaga w budowaniu wizerunku firm [INFOGRAFIKA]

Ponad 3/4 firm realizuje strategię content marketingową. Dominuje tu branża social media, a PR jest na czwartym miejscu zestawienia– czytamy w Briefie.

Ankietowani, którzy wzięli udział w badaniu, na co dzień pracują w branżach: social media, PR i marketing, media i rozrywka, finansowa i zdrowotna.

Co wynika z badania? Strategia content marketingowa jest realizowana najczęściej przez branżę social media. Na czwartym miejscu znalazła się branża public relations (51,1 proc.).

Jakie narzędzia do tego wykorzystują? Najczęściej są to artykuły i aktualności, dużą popularnością cieszą się posty publikowane przez Facebooka (81,8 proc.) i newsletter (64,7 proc.). Eksperci rzadko z kolei korzystają z narzędzi oferowanych przez gry i e-booki.

Ponad 80 proc. ankietowanych przyznaje, że mierzy skuteczność content marketingu przez ruch na stronie. Biorą także pod uwagę takie czynniki, jak: wzrost wyników SEO i liczbę pozyskanych leadów.

Budowanie wizerunku marki to najczęstszy powód, dla którego firmy decydują się na content marketing. Jedynie 15 proc. respondentów liczy na zaangażowanie klientów.

Co z budżetem? Jak czytamy dalej, 51 proc. organizacji zapowiedziało wzrost nakładów na 2015 rok. Obecnie najwięcej firm przeznacza na takie działania  20 proc. swojego budżetu. (mw)

 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj