W magazynie Media i Marketing pojawił się artykuł Beaty Goczał na temat promocji miast ich wydatków reklamowych. Jak czytamy w artykule, coraz więcej miast wydaje spore pieniądze na wykreowanie ciekawego wizerunku. Jedne robią to od wielu lat, a inne dopiero uczą poruszać się w tym temacie, często przy wsparciu agencji.
Autorka pisze, że z informacji zebranych z urzędów miast wynika, że kwoty wydawane na promocję sięgają kilku milionów złotych rocznie. Szczecin przeznacza na ten cel średnio 5-8 mln zł, a w tym roku jest to aż 13 mln zł, Gdańsk – 7mln zł, Białystok – 3,5 mln zł, a Kraków – 4 mln zł. Autorka zauważa także, że dostęp do unijnych pieniędzy zintensyfikował działania promocyjne w ubiegłym roku. Miasta dzięki temu rozpoczęły kampanie na dużą skalę, z wykorzystaniem telewizji, radia, prasy, Internetu i reklamy zewnętrznej. Przedstawiciele agencji współpracujących z miastami zgodnie potwierdzają specyfikę takiego klienta. Anna Nowak z DEMO Effective Launching stwierdza, że „trudno jest porównać strategię marki produktu ze strategią marki miasta. W przypadku metropolii w grę wchodzą zupełnie inne zadania niż przy obsłudze klientów komercyjnych”. (mk)


