czwartek, 3 lipca, 2025
Strona głównaAktualnościZe świataCoraz więcej marek zwiększa budżet na influencer marketing

Coraz więcej marek zwiększa budżet na influencer marketing

Influencer marketing z każdym rokiem zyskuje na znaczeniu. Globalnie ten rynek do końca 2025 roku ma wzrosnąć o 36 proc. i osiągnąć wartość niemal 33 mld dol. – pisze socialmediatoday.com.

Obecnie popularni youtuberzy czy tiktokerzy są równie rozpoznawalni jak aktorzy filmowi i telewizyjni. Co więcej, istnieje wielu twórców działających w określonych niszach, którzy oferują bardziej ukierunkowany zasięg oraz znajomość specyfiki danej platformy, co może pomóc w dotarciu z przekazem do odpowiedniej grupy odbiorców – wskazuje źródło.

Jak czytamy, zgodnie z danymi z najnowszego raportu firmy Statista, globalny rynek influencer marketingu ma wzrosnąć o 36 proc. w latach 2024-2025, osiągając wartość blisko 33 mld dol. Zmianę tę napędzają największe marki, które podążają za trendem wyznaczanym przez rosnącą popularność twórców internetowych, zwiększając swoje wydatki na influencer marketing.

Bloomberg donosi, że nowo mianowany prezes Unilevera Fernando Fernandez planuje zatrudnić 20 razy więcej influencerów w ramach strategii marketingowej opartej na mediach społecznościowych. Według niego konsumenci są bowiem „podejrzliwi” wobec tradycyjnego brandingu korporacyjnego. Fernandez wspomniał, że „w ciągu ostatniego roku grupa Publicis Groupe SA przejęła Influential – największą na świecie firmę zajmującą się marketingiem influencerów pod względem przychodów – oraz BR Media Group, lidera rynku w Ameryce Łacińskiej, współpracującego z 80 proc. największych influencerów w regionie” – pisze źródło.

Socialmediatoday.com zauważa, że działania influencerów uchodzą obecnie za najlepszy sposób na dotarcie do nowego pokolenia odbiorców wychowanych w cyfrowym świecie, którzy nie znają życia bez mediów społecznościowych. Twórcy internetowi doskonale za to wiedzą wiedzą, jak działać na poszczególnych platformach, a także jak zaprezentować na nich przekaz marki. (ao)

Źródło: socialmediatoday.com, Big Brands Are Spending More on Influencer Marketing – Should You Be Doing the Same?, Andrew Hutchinson, 15.06.2025

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj