Corporate Values Index 2013: W Polsce liczy się jakość, a świat oczekuje innowacyjności

dodano: 
29.01.2013
komentarzy: 
0

Jakość (36 proc.), innowacyjność (31 proc.) i satysfakcja klienta (29 proc.) – to według polskich firm najważniejsze wartości z punktu widzenia strategii. Jak wynika z raportu On Board PR Ecco Network, świat ma nieco inne priorytety i stawia przede wszystkim na innowacyjność.

On Board PR Ecco Network już po raz trzeci publikuje wyniki raportu „Corporate Values Index” przygotowanego przez międzynarodową sieć firm doradczych ECCO Network. Jego wyniki pokazują, że wśród najważniejszych wartości, które polskie firmy wskazują jako kluczowe w swojej strategii, są: jakość, innowacyjność i satysfakcja klienta. W światowym zestawieniu dominowały również te same wartości, lecz w innej kolejności – na czele listy znalazła się innowacyjność.

„Celem badania było znalezienie odpowiedzi na pytania o skalę zastosowania przez biznes wartości jako koncepcji planowania strategii zarządzania i marketingu. Ideą raportu jest też przedstawienie różnic między systemami wartości określanymi przez firmy działające w różnych krajach, w różnych branżach, przez przedsiębiorstwa różnej wielkości” – czytamy w komunikacie.

Według autorów raportu wykorzystanie wartości to jeden z wiodących trendów w dziedzinie zarządzania, a wartości same w sobie są też jednym z najważniejszych instrumentów nowoczesnego marketingu. Tzw. corporate values, wsparte odpowiednim wdrożeniem, stanowią w ich opinii istotną pomoc w rekrutacji i kształtowaniu pożądanych zachowań pracowników, a także w podejmowaniu strategicznych decyzji dotyczących działań marketingowych. Twórcy „Corporate Values Index 2013” podkreślają ponadto, że „zarządzanie przez wartości stanowi istotny postęp np. w stosunku do zarządzania przez cele i jest trendem, który nabiera coraz większego znaczenia we współczesnym biznesie i nowoczesnej komunikacji”.

Raport został przygotowany pod honorowym patronatem Ministerstwa Gospodarki i patronatem PKPP Lewiatan. Stanowi podsumowanie projektu badawczego prowadzonego w ciągu ostatniego roku w 13 krajach świata (Australii, Austrii, Finlandii, Francji, Niemczech, Włoszech, Holandii, Norwegii, Polsce, Hiszpanii, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii oraz USA), obejmującego swym zasięgiem 4 300 największych przedsiębiorstw z 14 branż. Podczas badania zebrano łącznie niemal 23 000 wartości. W Polsce udział w badaniu wzięło 360 firm. (es)

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin