Crowdsourcing - lepszy wizerunek i mniejsze koszty dla firmy

dodano: 
15.05.2013
komentarzy: 
1

Konsumenci wolą być partnerem dla danej firmy, współtworząc jej produkty i usługi. Pomocny jest crowdsourcing, który „opiera się na ogromnym potencjale społeczności i współczesnych kanałów komunikacji” – przekonuje Lena Kostylewa, współzałożycielka corton.pl.

Media społecznościowe, a konkretnie crodwsourcing, pozwalają klientom na ingerencję w oferty producentów czy dostawców. Dzięki temu „nad rozwiązaniem jednego zadania czy problemu może pracować wiele osób w tym samym czasie i w różnych miejscach, wzajemnie się inspirując i zachęcając do działania” – twierdzi Kostylewa. Ponadto zaangażowanie konsumentów może bardzo dobrze wpłynąć na wizerunek oraz zwiększyć rozpoznawalność firmy – czytamy w Pulsie Biznesu. Inicjatywy oddolne to również okazja na znaczne oszczędności. „Niektóre firmy dzięki wykorzystaniu zaangażowania konsumentów odnotowują redukcje kosztów o 15 proc. Komunikujące się on-line społeczności odciążają działy obsługi klienta, odpowiadając sobie nawzajem na pytania i zwiększając zainteresowanie ofertą przedsiębiorstwa” – informuje Tomasz Kaczyński, dyrektor ds. rozwoju biznesu w Capgemini.

Z takiego rozwiązania skorzystało Ministerstwo Gospodarki, które uruchomiło centrum kontaktowe (wirtualny doradca, call center i live chat). Jednak najważniejszym elementem ma być interaktywny system obsługi tysięcy zapytań, które zadają przedsiębiorcy i użytkownicy Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej – dowiadujemy się w gazecie (kg)

Źródło:

Puls Biznesu, Partnerstwo zamiast sztucznej przyjaźni, Mirosław Konkel, 15.05.2013
komentarzy:
1

Komentarze

(1)
Dodaj komentarz
16.05.2013
11:57:22
Maja
(16.05.2013 11:57:22)
Jest też wiele innych portali wykorzystujących crowdsourcing, nie tylko na polu graficznym. MillionYou jest platformą crowdsourcingową, która od 5 lat z sukcesami korzysta z tego modelu (m.in. 3 KTR na koncie).
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin