CSR 2.0 – rewolucja i ewolucja społecznej odpowiedzialności biznesu

dodano: 
12.10.2012
komentarzy: 
0

Już za nami konferencja „CSR 2.0 komunikacja, edukacja, technologia” zorganizowana przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Podczas spotkania gość specjalny – Wayne Visser – przedstawił ewolucję koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu w stronę modelu CSR 2.0, zakładającego pełną odpowiedzialność za czyny i zaniechania firmy.

Konferencja składała się z trzech bloków tematycznych – komunikacja, edukacja, technologia – z serią prezentacji pecha kucha (20 slajdów przedstawianych po 20 sekund każdy). Prelegenci przedstawili innowacyjne przykłady w każdym temacie, m.in. jak skutecznie komunikować działania CSR w internecie, jak wykorzystywać nowe technologie w edukacji klientów, pracowników i dostawców, jak i po co tworzyć raport społeczny online, grywalizacja i wiele innych.

Wayne Visser, dyrektor think-tanku CSR International, przedstawił ewolucję koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu od CSR 1.0 do CSR 2.0. „Na przestrzeni lat zmieniły się motywy społecznego zaangażowania firm. Od ery chciwości, kiedy obchodzono regulacje i wybierano mniejsze zło, poprzez erę filantropii i podejmowania działań charytatywnych, erę marketingu i koncentrowania się na korzyściach promocyjnych, erę zarządzania, gdy CSR włączano w system zarządzania, aż po przyjęcie pełnej odpowiedzialności za działania przedsiębiorstwo wymagające zmiany modelu biznesowego na bardziej innowacyjny – czyli właśnie CSR 2.0” - powiedział Visser.

„Również w Polsce obserwujemy, jak CSR ewoluuje i stara się odpowiedzieć na palące problemy współczesnego świata, takie jak nierówności społeczne, zmiany klimatyczne, ubóstwo i niedożywienie” – skomentowała Mirella Panek-Owsiańska, prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Według niej „firmy odchodzą od działań czysto filantropijnych czy PR-owych i coraz częściej faktycznie angażują się w zaawansowane społecznie odpowiedzialne działania”.

„Ewolucję CSR-u można porównać do zmiany pomiędzy Web 1.0 a Web 2.0. Tak jak internet ma obecnie miliardy użytkowników, tak CSR musi swoim zasięgiem objąć więcej przedsiębiorstw, szczególnie małych i średnich. I wzorem globalnej sieci powinien stać się bardziej interaktywny, angażując konsumentów we współtworzenie pomysłów i rozwiązań” – dodał przedstawiciel CSR International.

PRoto.pl było patronem medialnym wydarzenia.

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin