PR jest istotnym, ale nie najważniejszym elementem strategii CSR – czytamy w Pulsie Biznesu. Jak pisze w artykule Rafał Fabisiak, firmy nie powinny tworzyć strategii CSR z chęci promowania się lub poprawy swojego wizerunku.
Wypowiadający się w artykule Paweł Prochenko z Fundacji Komunikacji Społecznej zaznacza, że akcje CSR to „rodzaj komunikacji w zakresie zaangażowania społecznego”. Są one często najbardziej widocznym elementem strategii CSR, choć w gruncie rzeczy tylko ją uzupełniają. Sama strategia sprowadza się bowiem do zarządzania firmą – jej istotą jest „wprowadzenie norm, standardów związanych z zarządzaniem ludźmi, łańcuchem dostaw czy komunikacją w ogóle”. PR jest natomiast istotnym elementem strategii CSR ze względu na kwestię budowania relacji. Choć, jak zaznacza Prochenko, firmy często budują swoje strategie społecznej odpowiedzialności w oparciu o promocję. (ks)