czwartek, 11 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościCSR ponad wszystko

CSR ponad wszystko

„W ramach strategii CSR przedsiębiorstwa w swojej działalności dobrowolnie podejmują zobowiązania etyczne, ekologiczne i społeczne, wykraczające poza normy obowiązującego prawa” – pisze w Gazecie Polskiej Maciej Pawlak. Autor opisuje założenia CSR-u, przybliża historię i kolejne etapy dojrzewania idei. Zauważa też, że „Należy (…) rozróżnić typową działalność z zakresu CSR – a zatem na rzecz pracowników i społeczności lokalnej, z wyraźnym celem poprawy wizerunku firmy – od akcji typowo charytatywnych (np. wspomagania dzieci, rodzin wielodzietnych i innych grup społecznych znajdujących się w potrzebie), a także sponsoringu(…)”.
Pawlak podkreśla, że CSR-em jako pierwsze zainteresowały się przedsiębiorstwa produkcyjne, których działalność może być uciążliwa dla otoczenia. Autor przypomina, że inicjatywy CSR są popierane i wspierane przez instytucje unijne. „Po wstąpieniu do Unii Europejskiej Polska stała się podmiotem tzw. strategii lizbońskiej. Ma ona na celu przekształcenie Unii do roku 2010 w najbardziej konkurencyjny obszar gospodarczy świata, przy jednoczesnym zachowaniu europejskich wartości społecznych” – pisze Pawlak. (psp)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Poprzedni artykuł
Następny artykuł