W amerykańskim newsletterze PR News znajdujemy najnowszy raport poświęcony działaniom odpowiedzialnym społecznie. Badanie zostało przeprowadzone przez PR News i agencję Cone w maju 2006 pośród 343 specjalistów ds. PR-u. Jego wyniki pokazały, że 23% poddanych badaniu wykorzystuje PR do komunikowania o działaniach CSR-owych, zaś tylko 4% decyduje się na informowanie poprzez reklamowe spoty telewizyjne. Większość respondentów kieruje komunikaty o podjętych działaniach do klientów (21%), społeczności, na rzecz których angażuje się w różnego rodzaju przedsięwzięcia (20%) i pracowników (18%).
39% respondentów podało, że CSR-em w firmach zajmują się działy komunikacji korporacyjnej, następnie te odpowiedzialne za public relations i marketing (po 14%). 27% ankietowanych mierzy skuteczność działań odpowiedzialnych społecznie badając ich wpływ na świadomość marki, 25 % – analizuje wpływ CSR-u na kontakty z wpływowymi partnerami i udziałowcami firmy. Respondenci podali, że największa przeszkoda w rozwijaniu działań CSR-owych wiąże się z trudnościami zakwalifikowania ich jako elementów strategii firmy (29%). Zdaniem Alison DaSilvy, wiceprezydenta agencji Cone, kluczem do sukcesu jest zaangażowanie w dialog udziałowców firm i specjalistów ds. komunikowania działań CSR. (kk)