Już 56 proc. zarządów amerykańskich firm angażuje się w strategie CSR przedsiębiorstwa. Nie tylko rośnie znaczenie społecznej odpowiedzialności biznesu, ale zmienia się także podejście firm do zadań CSR-owych – czytamy w Rzeczpospolitej B.
Większe zaangażowanie przekłada się na liczbę publikowanych raportów – w 1999 roku prawie 500 firm amerykańskich je wydawało, obecnie – 3500. Ponadto 88 proc. dużych przedsiębiorstw twierdzi, że odpowiedzialność społeczna biznesu pozytywnie wpływa na reputację, a 56 proc. – że ma znaczenie dla rentowności biznesu. Zdaniem Adama Friedmana, specjalisty z nowojorskiej agencji PR, coraz więcej pracodawców angażuje swoich pracowników (nie tylko tych odpowiedzialnych za CSR) w zadania związane z CSR-em – podaje Rzeczpospolita. Także managerowie i specjaliści są włączani do takich zadań.
W korporacjach powstają również nowe stanowiska w zarządach – prócz dyrektorów operacyjnych i finansowych są dyrektorzy zrównoważonego rozwoju (CSO). „Jeśli ten trend się utrzyma, to może działy CSR przestaną być odrębnymi strukturami w firmach i znikną wyspecjalizowane stanowiska w tym obszarze” – dowiadujemy się w gazecie. (kg)


