czwartek, 17 lipca, 2025
Strona głównaAktualnościCSR w kryzysie się opłaca

CSR w kryzysie się opłaca

„Prawdą jest, że kryzys w mniejszym lub większym stopniu dotyka wszystkie firmy, ale te, które oparły swoją strategię i zarządzanie na dialogu z różnymi grupami interesariuszy i na modelu, który bierze pod uwagę kryteria społeczne i środowiskowe, radzą sobie lepiej” – powiedziała Yolanda Erburu, prezes zarządu Foretica, w wywiadzie z CR Navigator.

Jak zaznaczyła Erburu, firmy, w których odpowiedzialność społeczna stanowi integralną część strategii, pomimo kryzysu nieustająco prowadzą działania CSR, bo zdają sobie sprawę, że to nie wydatek, lecz inwestycja, dzięki której są w stanie być bardziej konkurencyjne w swoich sektorach, a tym samym zwyczajnie przetrwać. Dodała, że obecnie w Hiszpanii, działania filantropijne lub altruistyczne zostały porzucone na rzecz działań mających usprawnić zarządzanie i efektywność procesów. „Ewidentnie wzmocnione zostały działania CSR wewnątrz organizacji, głównie wszystko to, co jest powiązane z miejscem pracy. (…) Zyskał wolontariat pracowniczy” – mówi Erburu. I zwraca uwagę na wyniki raportu Foretica 2011 (badanie jest realizowane co dwa lata), z których wynika, że ostatnio spadło zaufanie konsumentów wobec firm. „Jednocześnie konsumenci cenią stabilność oraz dojrzałość i pozytywnie oceniają troskę firm o społeczeństwo i środowisko” – komentuje dalej. Na koniec przekonuje, że firmy, które w kryzysie dbają o CSR, mogą liczyć na więcej: „Ten »pozafinansowy zwrot z odpowiedzialności społecznej biznesu« przekłada się na wyniki finansowe firm”. (es)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj