Na łamach magazynu ProKreacja Bartosz Skwiercz pisze o społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw. „Prowadzenie przemyślanej i dostosowanej do potrzeb organizacji strategii CSR jest w Polsce czymś rzadkim i wyjątkowym” – pisze. Autor artykułu definiuje CSR jako m.in.: „pewien styl robienia biznesu, który zakłada, że firma nie istnieje w próżni, tylko wręcz przeciwnie, istnieje w otoczeniu, na które ma wpływ i z którym współtworzy rzeczywistość”. Według Skwiercza potencjał tej dziedziny jest ogromny. Zmianie ulega podejście do biznesu, który przestaje być nastawiony wyłącznie na zysk, zaczyna także służyć ludziom.
Stosowanie CSR-u może być korzystne, jak przekonuje autor tekstu, dla korporacji, partnerów, pracowników i lokalnych społeczności. Nie jest łatwo zbadać wpływy CSR-u na wyniki finansowe. Z pewnością jednak długofalowe działania z zakresu społecznej odpowiedzialności mają przede wszystkim wpływać na wizerunek i otoczenie biznesowe firmy. Jak konkluduje Skwiercz: „Okazało się, że niemal połowa Europejczyków (44 proc.) gotowa jest zapłacić więcej za dany produkt, gdy wie, że producent zachowuje się odpowiedzialnie społecznie. Oznacza to, że CSR może mieć przełożenie na wyniki finansowe firm”.
Ponadto w najnowszym numerze Prokreacji można znaleźć teksty poświęcone m.in. firmowym raportom rocznym oraz nowościom w outdoorze, a także obejrzeć zdjęcia wyróżnione w tegorocznej edycji Word Press Photo oraz prace nagrodzonych w Międzynarodowym Konkursie Kalendarzy i Kart Świątecznych Vidical 2007. (ml)