CSR wzmacnia pozycję marki
Odpowiedzialność społeczna to nie tylko deklaracja ze strony firmy. To także „work life balance, etyka w relacjach pracowniczych, przeciwdziałanie dyskryminacji i mobbingowi oraz odpowiednie rozstanie się firmy z pracownikiem” – czytamy w magazynie Brief.
Budowa silnej marki zaczyna się wewnątrz organizacji – twierdzi Marzena Strzelczak, pełnomocnik zarządu ds. strategii zrównoważonego rozwoju w PGNiG. Organizacje postępujące zgodnie z zasadami CSR-u, a także dbające o komfort oraz bezpieczeństwo pracy, a przy tym oferujące ciągły rozwój, tworzą nie tylko odpowiednie środowisko dla pracowników, lecz przyczyniają się też do umocnienia własnej marki.
Kolejnym sposobem wewnętrznego wzmocnienia może być wolontariat pracowniczy. „W zależności od kultury organizacyjnej, firmy realizują działania z tego zakresu w różny sposób, często angażując samych zainteresowanych w tworzenie projektów” – czytamy w Briefie. Zarządzający muszą jednak pamiętać, że realizacja oraz formalności związane z projektem leżą po ich stronie.
Liczba polskich firm raportujących społecznie ciągnie rośnie. Dość obszernie robi to Kompania Piwowarska, która ukazuje m.in. swoje działania z zakresu rozwoju zawodowego pracowników, przedstawia rodzaje szkoleń. (kg)