Cullen: rok 2013 przyniósł w irlandzkiej branży PR dwa znaczące wydarzenia

dodano: 
22.01.2014
komentarzy: 
0

2013 upłynął pod hasłem „The Gathering” (z ang. spotkanie). Ten trwający cały rok cykl imprez miał na celu przyciągnięcie wczasowiczów (w szczególności tych posiadających irlandzkie korzenie). Choć pomysł został początkowo przyjęty sceptycznie, dzięki prężnym działaniom PR w kraju i za granicą projekt odniósł wielki sukces. Inicjatywa zwabiła do Irlandii aż 6 mln turystów i to zaledwie w ciągu 9 pierwszych miesięcy (7 proc. więcej turystów w porównaniu z rokiem ubiegłym). Druga edycja projektu to tylko kwestia czasu.

W roku 2013 byliśmy także świadkami spektakularnego upadku Dnia Artura (Arthur's Day). To utworzone w 2009 r. niezwykle popularne wydarzenie było lansowane na wielkie święto kultury irlandzkiej. Jednak w ostatnim czasie impreza znalazła się pod ostrzałem krytyki – zarzucano jej promowanie nadmiernego spożycia alkoholu, które jest jednym z większych problemów społecznych w Irlandii. Mimo działań PR organizatorom Dnia Artura nie udało się przekonać opinii publicznej i przywrócić pozytywnego wizerunku wydarzenia. Tym razem organizatorzy muszą sami wypić piwo, którego nawarzyli…

Choć sytuacja gospodarcza Irlandii zdecydowanie się poprawia, rok 2014 nadal zapowiada wiele wyzwań. Przewidujemy, że branża PR będzie rozwijać się w kierunku mediów cyfrowych i społecznościowych. Aby dostosować się do nowej rzeczywistości i spełnić oczekiwania klientów, będziemy musieli postawić na nowe umiejętności oraz zmodyfikować strukturę firmy.

Owen Cullen z irlandziej agencji Cullen Communications, zrzeszonej w Public Relations Global Network (PRGN), której jedynym reprezentantem w Polsce jest Multi Communications.

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin