Wybierz dowolny tekst i kliknij ikonę, aby posłuchać!
piątek, 25 lipca, 2025
Strona głównaAktualnościCzas na kodeks PR?

Czas na kodeks PR?

Złe, nieetyczne praktyki zdarzają się powszechnie, „także branża public relations, od której oczekuje się szczególnej dbałości o wartości etyczne, przyznaje się do autodestrukcji”, pisze dla Marketingu w Praktyce Dariusz Tworzydło.

Tworzydło analizuje wyniki badania dotyczącego PR-owskiej branży. Respondentów pytano o najczęściej spotykane nieetyczne praktyki w public relations. Z zestawienia wynika, pisze Tworzydło, że takimi działaniami najczęściej wskazywanymi przez ankietowych są między innymi: wykorzystywanie profilowanych badań w promocji, zniekształcanie faktów lub przestawianie ich w niewłaściwym kontekście, łączenie pracy PR-owca z pracą dziennikarza czy oczernianie konkurencji.

Obserwując pracę polskiego public relations, zdaniem autora w tej branży warto stworzyć rygorystyczny kodeks, zawierający nakazy, zakazy, a także konsekwencje nieetycznych działań.(ał)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Poprzedni artykuł
Następny artykuł
Wybierz i posłuchaj