Czego spodziewają się PR-owcy w 2011 roku
Branża PR będzie w 2011 roku jeszcze bardziej wymagająca – przewidują PR-owcy, którzy wzięli udział w badaniu The Vocus 2011 Planning Survey. O jej wynikach informuje serwis PR Web.
W badaniu zorganizowanym przez firmę Vocus wzięło udział 508 pracowników zajmujących się PR-em w korporacjach oraz agencjach. Blisko dwie trzecie z nich wskazało, że branża public relations będzie wiązała się z większymi wyzwaniami, a główną tego przyczyną będą zmieniające się budżety przeznaczane na PR i rozwój mediów społecznościowych. Odnośnie samych budżetów 42 proc. przewiduje, że będą one wzrastać, według 29 proc. nie ulegną one zmianie, a 20 proc. przewiduje ich obniżenie.
Kto natomiast będzie częściej korzystał z mediów społecznościowych? Według 23 proc. przepytanych główną rolę w tego typu serwisach będą odgrywali marketingowcy, natomiast według 22 proc. prym wieść będą PR-owcy, wspierani przez inne działy.
Z badania firmy Vocus wynika także, że firmy sprawnie wykorzystują serwisy społecznościowe i będą tak czynić także w 2011 roku – 67 proc. respondentów stwierdziło, że aktywnie bierze udział w dyskusjach toczonych w sieci. (ks)
Przeczytaj więcej o wynikach badania