Czego szukają Polacy w Internecie?

dodano: 
06.11.2009
komentarzy: 
0

SMG/KRC na zlecenie D-Link Technology przeprowadziło dwa badania na temat Polskich Internautów. Z pierwszego badania wynika, że nadal narzędzia web 2.0 nie są aż tak rozpowszechnione wśród polskich internautów, jak mogłoby się wydawać. Wyniki drugiego badania pokazują natomiast, że Internet dla Polaków nie jest miejscem, w którym szuka się informacji o polityce. Czy partyjni spin doctorzy wyciągną z raportu odpowiednie wnioski?

Choć świadomość istnienia portali społecznościowych ma 53 proc. Polaków, to korzysta z nich jedynie 31 proc. Szukamy w nich przede wszystkim rozrywki, kontaktów towarzyskich i ciekawostek. Dlatego największym zainteresowaniem Polaków cieszą się portale takie, jak: Nasza Klasa, Grono.net, Fotka.pl, My Space.com czy portale randkowe.

Co ciekawe badanie ukazuje niewielkie zainteresowanie portalami dla profesjonalistów. Najpopularniejszy jest Goldenline – zna go zaledwie 6 proc., a korzysta tylko już tylko 2 proc. badanych. Serwisy o tematyce politycznej nie cieszą się zaś zainteresowaniem internautów. Jedynie 4 proc. badanych kiedykolwiek czytało wpis na blogu jakiegokolwiek polityka. Jeszcze mniej odwiedziło stronę Sejmu, Senatu czy premiera. Zdaniem komentującego badanie socjologa Dominika Batorskiego, niskie zainteresowanie Internautów polityką, bierze z tego, że politycy nie wiedzą, że „Internet to nie tradycyjne medium i najczęściej ustawiają się w roli nadawcy, który tylko mówi do swoich odbiorców”. Kluczem do pozyskania zainteresowania internautów jest interaktywność, podpowiada politykom Batorski.(ał)

Czytaj więcej w Gazecie Wyborczej i w informacji o stosunku internautów do web 2.0 oraz do polityki

Źródło:

Gazeta.pl, Polityka w Internecie? Są ciekawsze rzeczy, Dominik Uhlig, 2009-11-05; SMG/KRC
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin