W Rzeczpospolitej ukazał się artykuł Aleksandry Biały na temat działań CSR w czasie kryzysu. Jak czytamy, problemy ekonomiczne mogą mocno odbić się na programach społecznych i akcjach charytatywnych prowadzonych przez firmy. Bolesław Rok z FOB-u przyznaje, że dziś przedsiębiorstwa, choć nie chcą się do tego przyznawać, tną wydatki na działania z zakresu CSR.
Ewa Kulik-Bielińska z Fundacji Stefana Batorego i Forum Darczyńców zauważa jednak, że skoro firmy obcięły wydatki na PR i marketing o ok. 30-40 proc. to wydatki na CSR również mogły zostać zredukowane. Paulina Kaczmarek z Pricewaterhouse Coopers przyznaje, że firmy w pierwszej kolejności zaczynają obniżać wydatki na programy wspierające społeczeństwo i pracowników, natomiast projekty wspierające ochronę środowiska i działania konsumentów powinny przetrwać kryzys. (mk)


