Czy każda agencja ma swoją dobrą stronę?
Home&Market publikuje wyniki rankingu stron internetowych agencji PR-owskich. Został on przygotowany przez Instytut Analiz Gospodarczych na zlecenie miesięcznika. W badaniu przeprowadzonym od 4 do 6 lipca analizowano serwisy 23 agencji PR, które są członkami ZFPR-u. Przy ocenie brano pod uwagę 11 kryteriów (aktualności, informacje o agencji oraz jej władzach, ofertę, listę klientów, biuro prasowe wraz z aktualnymi informacjami prasowymi, materiały informacyjne, szkoleniowe, case study do pobrania przez zainteresowanych, szybkość ładowania, łatwość nawigacji, obcojęzyczną wersję), punktowanych od zera do pięciu.
Dominika Górska, autorka artykułu, podkreśla, że strona internetowa jest elementem strategii marketingowej i powinna być wkomponowana w całościowy wizerunek firmy. Witryna internetowa powinna jej zdaniem wywierać wrażenie na tyle silne, by potencjalny klient myśląc o kreatywności jej twórców zdecydował się powierzyć im obsługę swojej firmy.
Pierwsze miejsce w rankingu zajęła witryna agencji Multi Communications. Dostała ona najwyższe noty w prawie wszystkich kategoriach. Drugie miejsce przypadło ex aequo witrynom czterech agencji - Alert Media, ITBC Communications, On Board oraz Partner of Promotion. Na trzecim miejscu uplasowała się strona agencji United PR. Na 22 oceniane strony www - 6 nie ma wersji anglojęzycznej, ale wszystkie dbają o szczegółowy opis swojej oferty. Natomiast na stronach Glaubicz Garwolińska Consultants, Mmd Polska, Publink, RPR Group oraz Fleishman-Hillard brakuje aktualności oraz informacji o wyróżnieniach i nagrodach zdobytych przez firmy. 12 agencji nie prowadzi internetowego biura prasowego. Oprócz witryn agencji zbadano też witryny ZFPR-u oraz PSPR-u. Uznano je za użyteczne i łatwe w nawigacji. „Obie instytucje bardzo profesjonalnie podchodzą do aktualizacji informacji w zakładkach swoich biur prasowych” – czytamy w magazynie. (kk)