„W krajach zachodnich 8 na 10 respondentów uważa, że firmy powinny dążyć do czegoś więcej niż zysk. W Polsce takie oczekiwania deklaruje 77 proc. respondentów” – to jeden z wniosków badania „Przyszłość marki korporacyjnej”, przygotowanego na zlecenie Euro RSCG Sensors.
W raporcie tym czytamy także, że Polacy – podobnie jak badani w pozostałych krajach konsumenci – są przekonani, że w ostatnich latach korporacje osiągnęły wzrost zysków (73 proc.) i mają więcej możliwości kreowania pozytywnych zmian społecznych (66 proc.), a połowa Polaków deklaruje, że w ciągu ostatnich kilku lat zaczęła się bardziej interesować zasadami postępowania korporacji i wizerunkiem marek. Co więcej, działania firm wobec pracowników są według konsumentów jednym z podstawowych wyznaczników odpowiedzialnej firmy.
Wyniki badania przeprowadzonego w Polsce porównane zostały z danymi z Francji, Wielkiej Brytanii i USA. Publikacja jest pierwszą polską edycją KNOW, cyklu raportów na temat wyzwań współczesnej komunikacji marketingowej. Badanie „Przyszłość marki korporacyjnej” zostało przeprowadzone przez IMAS International Instytut Badania Rynku i Opinii Społecznej we Wrocławiu na zlecenie Euro RSCG Sensors, na reprezentatywnej próbie Polaków (n=505). Wyniki zostały porównane z analogicznymi badaniami przeprowadzonymi przez Market Probe International w Stanach Zjednoczonych (n=700), Wielkiej Brytanii (n=700) i Francji (n=450). (kk)
Już wkrótce pełniejszy raport na PRoto.


